גסטרואנטרולוגיה

שיחה קבוצתית מסייעת בהערכה מיידית של תמונות מתוך ניתוח כריתת כיס מרה (Journal of the American College of Surgeons)

באמצעות שירות MMS (Multimedia Messaging Service) קבוצתי ניתן להעביר בזמן אמת תמונות במהלך ניתוח לכריתת כיס מרה בגישה לפרוסקופית. במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Surgeons מדווחים החוקרים כי שיתוף תמונות ובחינה קבוצתית עשויה לשפר את איכות הניתוח במקרים אלו.

צוות החוקרים השלימו תמונות של מערכת דרכי המרה באמצעות מצלמה של מכשיר טלפון נייד ושיתפו את התמונות באמצעות MMS קבוצתי שכלל 14 מנתחים בכירים. הם ביקשו לבסס הוכחת עיקרו ולקבוע אם דלקת סמוכה השפיעה על איכות התמונות ו/או ההסכמה בין המנתחים.

בממוצע, כל ניתוח לפרוסקופי לכריתת כיס מרה נבחן ע”י שלושה מנתחים. זמן התגובה הממוצע ממנתח אחר עמד על 3.7 דקות וזמן התגובה הממוצע ממנתח שני עמד על 10.7 דקות.

החוקרים מדווחים כי לאחר 30 ימי מעקב לא תועדו מקרים של דלף מרה, פגיעה בדרכי מרה או דימום, או חזרה לחדר ניתוח בחולים אלו. התוצאות היו דומות כאשר החוקרים כללו בניתוח הנתונים רק חולים עם דלקת חדה של כיס המרה.

מבין ההדמיות שדורגו ע”י למעלה משני מנתחים, שיעורי ההסכמה להדמיות קדמיות עמדו על 85% ושיעורי ההסכמה להדמיות אחוריות עמדו על 82%. דלקת פריצי סטית הפחיתה את איכות התמונות וההסכמה בין המנתחים, בעיקר בהערכת תמונות אחוריות.

החוקרים תומכים בתוכנה ספציפית יותר ממערכת MMS משותפת, שאינה טובה דיו לשימוש למקרים אלו. הם קוראים לבחון פרוטוקולי השלמת התמונות ומדדי ההערכה של התמונות ולהביא לשיפור באמצעים אלו.

Journal of the American College of Surgeons, online November 11, 2019

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

אפליקציית e-medcase שלנו פועלת על עיקרון דומה ומאפשרת לרופאים לשתף מקרים כולל צילומים/סרטונים מהסמארטפון.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה