גסטרואנטרולוגיה

הערכת שילוב Peginterferon עם Ribavirin לטיפול בזיהום כרוני בנגיף HCV בילדים ומתבגרים (Clinical Infectious Diseases)

בכתב העת Clinical Infectious Diseases מתפרסמות תוצאות מטה-אנליזה וסקירה סיסטמית חדשה, מהן עולה כי משלב Peginterferon עם Ribavirin הינו טיפול בטוח ויעיל בילדים ומתבגרים עם זיהום כרוני בנגיף HCV (Hepatitis C Virus).

לדברי החוקרים, התועלת של הטיפול המשולב במבוגרים מוכחת היטב; עם זאת, אין נתונים רבים אודות תוצאות הטיפול בילדים ומתבגרים. במסגרת המחקר הם ביקשו לערוך סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה להערכת התועלת והבטיחות של טיפול משולב ב-Peginterferon Alpha-2a ו-Peginterferon Alpha-2b עם Ribavirin בילדים ומתבגרים עם HCV.

החיפוש העלה שמונה מחקרים מתאימים לסקירה אלו בחנו את היעילות של Peginterferon Alfa-2a או Alfa-2b בשילוב עם Ribavirin בחולים בגילאי 3-18 שנים עם עדות לזיהום בנגיף HCV והציגו את הנתונים אודות תגובה נגיפית ממושכת. הסקירה לא כללה מחקרים עם זיהום נלווה בנגיפים אחרים.

החוקרים מדווחים עי שיעורי התגובה הנגיפית המוקדמת עמדו על 70%, שיעורי התגובה הנגיפית הממושכת עמדו על 58%. עבור גנוטיפים 1 ו-4, שיעורי התגובה הנגיפית המוקדמת עמדו על 64% ושיעורי התגובה הנגיפית הממושכת עמדו על 52%, שיעורים נמוכים יותר בהשוואה לגנוטיפים 2 ו-3 (82% ו-89%, בהתאמה).

מהשוואת Peginterferon Alfa-2a ו-Peginterferon Alfa-2b עלה כי שני הטיפולים הללו היו דומים במונחים של בטיחות ויעילות.

שיעורי הפסקת טיפול בשל תופעות לוואי והפסקת טיפול בשל התפרצות נגיף עמדו על 4%, שיעורי הפסקת טיפול בשל העדר תגובה עמדו על 15%, שיעורי ההישנות עמדו על 7%.

תופעות לוואי נפוצות כללו נויטרופניה (32%), לויקופניה (54%), אנמיה (11%), אודם באתר ההזרקה (27%), גרד (6%) ונשירת שיער (15%). עיכוב קל בגדילה הופיע עם הטיפול, אך מרבית המחקרים סיכמו כי הגדילה שבה לנורמה לאחר הפסקת הטיפול. עם זאת, מחקר אקראי ומבוקר אחד מצא כי בחלק מהחולים הגובה לגיל לא שב לערכי הבסיס לאחר שנתיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי שילוב Peginterferon עם Ribavirin הינו טיפול יעיל בילדים ומתבגרים עם זיהום בנגיף HCV.

Clinical Infectious Diseases

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה