גסטרואנטרולוגיה

האם דחיית הטיפול הכימותרפי לאחר ניתוח לסרטן המעי הגס מעלה את הסיכון לתמותה? (Cancer)

ממחקר חדש עולה כי דחיית הטיפול הכימותרפי לאחר ניתוח בעקבות סרטן המעי הגס, מעלה את הסיכון לתמותה בעקבות הסרטן או תמותה מסיבה כלשהי, בחולים בגילאי 65 ומעלה.

החוקרים בחנו את התוצאות בקרב 4382 חולים שעברו ניתוח בעקבות סרטן מעי גס ב-Stage III, בין 1992 ו-1999. החוקרים נעזרו בנתוני SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results).

בהשוואה לחולים שהחלו טיפול כימותרפי פחות מחודש אחד לאחר הניתוח, Hazard Ratio לסיכון התמותה מסיבה כלשהי עמד על 1.41 בחולים שהמתינו 2-3 חודשים לאחר הניתוח, ו-1.62 עבור אלו שהמתינו 3 חודשים, או יותר.

שיעורי התמותה הספציפיים מסרטן מעי גס, קשורים בדחיית הטיפול הכימותרפי (HR=1.48), גיל מבוגר, מחלות נלוות, גידולים לא-ממוינים (Grade), מעורבות של 4 קשריות לימפה או יותר, וניתוח בבית חולים שאינו בית חולים אוניברסיטאי.

החוקרים מצאו כי למעלה מ-80% מהחולים שקיבלו טיפול כימותרפי עשו זאת בתוך חודשיים מהניתוח. עם זאת, הם מודאגים מהירידה בסיכויי ההישרדות באלו שלא עשו כן.

גורמים אחרים עשויים להוביל לדחיית הטיפול, דוגמאת מצב בריאות גופנית ירוד, סיבוכים לאחר ניתוח, או העדר גישה לטיפול רפואי. ממצאי המחקר מעודדים את החולים היציבים להתחיל את הטיפול בזמן המתאים.

Cancer 2006;107:2581-2588.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה