גסטרואנטרולוגיה

ניתוח מצמצם את שיעור האישפוזים בעקבות ריפלוקס בילדים (Pediatrics)

ניתוחים כנגד ריפלוקס הופכים שכיחים יותר ויותר לטיפול במקרי ריפלוקס קיבה-ושט בילדים, ומחקר חדש מצא כי פרוצדורות אלו עשויות לצמצם את שיעורי האישפוז בעקבות ריפלוקס בילדים מתחת לגיל 4 שנים.

אולם, בילדים גדולים יותר, ניתוח אינו מביא לירידה בשיעורי האישפוז, ועשוי אף להעלות את שיעור האישפוזים בילדים עם עיכוב התפתחותי.

הממצאים מופיעים בגליון דצמבר של Pediatrics, ומבוססים על מחקר שכלל 1142 ילדים שעברו טיפול אנטי-ריפלוקס בוושינגטון, בין 1987-2001.

אירועים הקשורים בריפלוקס ירדו משמעותית עם הגיל, הן לפני והן אחרי הפרוצדורה.

בילדים מתחת לגיל שנה, ניתוח אנטי-ריפלוקס לווה בירידה בשיעורי האישפוזים בעקבות ריפלוקס (מ-1.95 ל-0.67 לכל שנת חולה). בדומה, בילדים בגילאי 1-3 שנים, השיעור ירד מ-0.91 ל-0.50 לכל שנת מטופל.

כאמור, ניתוחים כנגד ריפלוקס לא הביאו לירידה בשיעור האישפוזים בילדים גדולים יותר. בילדים עם עיכוב התפתחותי, נראה כי טיפולים אלו העלו את הסיכון לאישפוז ב-38%.

לסיכום, בעוד שהתוצאות מצביעות על כך שניתוח כנגד ריפלוקס עשוי להועיל לילדים צעירים, הם מעלים ספק באשר ליעילות הניתוח בחולים רבים, ומדגישים את הצורך להבהיר את האינדיקציות האובייקטיביות לניתוחים אלו בתינוקות וילדים. לדבריהם, לאחר שיובהר המהלך הטבעי של הריפלוקס ו-GERD בתינוקות וילדים, ניתן יהיה להעריך את השפעת ניתוחים כנגד ריפלוקס על המהלך הטבעי של המחלה, ולזהות את החולים שיזכו לתועלת המירבית מטיפולים אלו.

Pediatrics 2006;118:2326-2333.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה