גסטרואנטרולוגיה

האם גישה טרנסאורלית בטוחה ועדיפה לביצוע Bariatric Surgery? (מתוך הכנס השנתי של ACG)

ממחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי ה-71 של American College of Gastroenterology, עולה כי שיטה חדשה לביצוע Baritaric Surgery, הכוללת הכוונה אנדוסקפית של הציוד דרך הפה של המטופל לקיבה, מתאימה ליישום ועשויה להיות בטוחה יותר בחולים הסובלים מהשמנת-יתר מורבידית.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הראשון שמצא כי הפרוצדורה ישימה בחולים המיועדים לגסטרופלסטיקה. הם קוראים לערוך מחקר גדול יותר, עם תקופת מעקב ארוכה יותר, בכדי להוכיח כי הפרוצדורה יעילה יותר לעריכת הניתוח.

החוקרים גייסו 12 חולים, הסבלו מהשמנת-יתר מורבידית, שהוגדרה כמדדי BMI של 40 ומעלה, או BMI של 35 ומעלה, בשילוב עם תחלואות נלוות הקשורות בהשמנת-יתר. המנתחים הכניסו את TOG-A (TransOral Gastroplasty version A) לפה והקיבה של המטופלים, בעזרת הכוונה אנדוסקופית. הפרוצדרה נעשתה תחת הרדמה כללית. לאחר מכן, המנתחים נעזרו במכשיר כדי להצר ולתפור את הקיבה, כפי שמקובל בניתוח הצרת קיבה. החולים אושפזו למשך הלילה, והרופאים עקבו אחריהם לאחר 1, 3 ו-6 חודשים. אחד ממרכיבי הטיפול לאחר הניתוח כללו תזונה ותכנית פעילות גופנית.

לאחר חודש נרשמה ירידה מסוימת במשקל החולים, הנעה בין 12 ל-28 פאונדים.

חלק מהחולים סבלו מתופעות לוואי, חולה אחד התלונן על כאבים, אחר על הקאות, חולה שלישי התלונן על דיספונקציה של מפרק TMJ, ואחר התלונן על תחושת מלאות לאחר אוכל. החוקרים לא מצאו תופעות לוואי חמורות.החוקרים מאמינים כי תוצאות המחקר נראות מבטיחות, כעת ברור כי הפרוצדורה ישימה ובטוחה. לדבריהם, יש לערוך מחקר גדול יותר בכדי לבחון את יעילותה.

במאמר מערכת נכתב כי מדובר בממצאים מעניינים, החוקרים ביקשו לבחון והוכיחו כי ניתן לבצע את הפרוצדורה בבני אדם. השלב הבא הוא להוכיח את יעילות הטיפול, ומומלץ לבחון מדדים אוביקטיביים, דוגמאת איכות החיים. בדומה לפרוצדורות אחרות המיועדות לסייע לחולים שמנים לרדת במשקל, יש לבחון גם אם ניתן לשמור על הירידה במשקל.

ACG 71st Annual Meeting: Abstract 10. Presented October 23, 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה