גסטרואנטרולוגיה

רמה מתאימה של ויטמין D קשורה לירידה בסיכון לחלות בסרטן לבלב (מתוך Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention, עולה כי צריכה יומית של ויטמין D קשורה באופן הפוך עם הסיכון לחלות בסרטן לבלב.

מחקר קודם הראה, שהרצפטור של calcitriol (1,25 dihydroxyvitamin D3) מבוטא בשורות של תאי לבלב סרטניים, בעוד שקלציטריול והאנלוגיים שלו מעכבים התרבות של תאי סרטן לבלביים, כולל התמיינות, ומקדמים אפופטוזיס.

הנבדקים במחקר מילאו שאלונים בנקודת ההתחלה בנוגע לשכיחות של צריכת מזון. במחקר השתתפו 75,437 נשים, שמילאו את השאלונים בשנת 1984 ו-46,771 גברים, שמילאו את השאלונים בשנת 1986. השאלונים כללו מידע בנוגע לויטמין D.

במהלך מעקב עד שנת 2001, אירעו 178 מקרים של סרטן לבלב בקרב הנשים ו-187 מקרים בקרב הגברים.

לאחר הוצאת מידע משני המחקרים, RR מתוקנן רב משתני של סרטן לבלב בקרב נבדקים, שצרכו לפחות 600 יחידות כל יום של ויטמין D לעומת אלה, שצרכו לפחות מ-150 יחידות כל יום היה 0.59.

כאשר האנליזה הוגבלה לנבדקים, שלא לקחו תחליפים של ויטמין D, כלומר מקור ויטמין D היה רק מהמזון, היו 199 מקרים של סרטן לבלב. צריכה של 300 יחידות ביום או יותר של ויטמין D הייתה קשורה עם סיכון יחסי של 0.67 בהשוואה לצריכה של פחות מ-100 יחידות ביום.

החוקרים שמו לב לכך, שצריכה של חלב עם קרום ודג כהה, שבשניהם יש כמות גבוהה של ויטמין D, הורידה את הסיכון לחלות בסרטן לבלב.


לסיכום, בתיאום עם הדגמות מעבדתיות של אפקטים אנטי גידולים של ויטמין D, תוצאות המחקר מצביעות על תפקיד פוטנציאלי של ויטמין D בדרך של מניעה ופתוגנזה של סרטן לבלב.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה