Dapagliflozin משפר לחץ מילוי במטופלים עם HFpEF

מחקר חדש הראה כי מתן Dapagliflozin - Farxiga (מעכב SGLT2) לתקופה של 24 שבועות עבור מטופלים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFpEF) הביא להפחתה משמעותית ומועילה בלחצי המילוי של הלב השמאלי

מחקר חדש הראה כי מתן Dapagliflozin – Farxiga (מעכב SGLT2) לתקופה של 24 שבועות עבור מטופלים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (HFpEF) הביא להפחתה משמעותית ומועילה בלחצי המילוי של הלב השמאלי. ד”ר בארי א. בורלוג אמר במפגשים המדעיים המשותפים של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה ושל הפדרציה העולמית של הלב כי הממצאים “מספקים תובנה חדשה אודות המנגנונים העומדים בבסיס ההשפעות הקליניות החיוביות של Dapagliflozin במטופלים עם HFpEF שמאפייניו הפתופיזיולוגיים כוללים עליות בלחץ מילוי הלב השמאלי במנוחה ובמהלך פעילות גופנית”.

המחקר כלל 37 מטופלים עם HFpEF ומקטע פליטת חדר שמאל של לפחות 50%, דירוג מדדNYHA  (New York Heart Association) של 2 או 3 ו-PCWP במהלך פעילות גופנית של לפחות 25 מ”מ כספית. כשני שליש מהמטופלים היו נשים, יותר משני שליש היו עם דירוג מדד NYHA 3, כ-70% היו עם עודף משקל ושיעור מקטע הפליטה הממוצע היה כ-62%. המחקר לא כלל מטופלים עם HFpEF שסבלו גם מסוכרת סוג 1, קרדיומיופתיה, פריקרדיטיס או גורמים אחרים לקוצר נשימה או אי ספיקת לב.

תוצאות המחקר הראו כי מתן Dapagliflozin במשך 24 שבועות הפחית באופן משמעותי את ה-PCWP במטופלים עם HFpEF שסבלו מעליות חמורות ב-PCWP במהלך פעילות גופנית. המחקר הראה כי המטופלים שקיבלו Dapagliflozin חוו ירידה ממוצעת ב-PCWP של 6.1 מ”מ כספית במהלך פעילות גופנית בהשוואה לאלה שקיבלו פלצבו. בדומה לכך, במנוחה, טיפול ב- Dapagliflozin הביא להפחתה ממוצעת ב-PCWP של 3.5 מ”מ כספית.

בנוסף, המחקר הראה כי מתן Dapagliflozin במינון יומי סטנדרטי של 10 מ”ג הביא לירידה ממוצעת של 3.5 ק”ג במשקל גופם של המטופלים, אשר נקשרה באופן משמעותי לשינויים ב-PCWP הן במנוחה והן במהלך פעילות גופנית. כמו כן, נראתה גם ירידה משמעותית בנפח הפלזמה הבסיסי בהשוואה למטופלים שטופלו בפלצבו.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה