משפחה

טיפול ב-Enzalutamide יעיל לטיפול בסרטן ערמונית גרורתי (Journal of Clinical Oncology)

ערמונית
מחקר חדש מראה כי טיפול ב-Enzalutamide בתוספת טיפול במניעת אנדרוגנים (ADT) שיפר את ההישרדות ללא התקדמות רדיוגרפית (rPFS) בחולים עם סרטן ערמונית גרורתי רגיש להורמונים

ניתוח ראשוני של מחקר חדש בפאזה 3 מראה כי טיפול ב-Enzalutamide בתוספת טיפול במניעת אנדרוגנים (ADT) שיפר את ההישרדות ללא התקדמות רדיוגרפית (rPFS) בחולים עם סרטן ערמונית גרורתי רגיש להורמונים (mHSPC), יחד עם זאת, נתוני ההישרדות הכוללים עדיין לא פורסמו.

במחקר ARCHES בפאזה III, שהינו כפול סמיות, 1,150 חולים עם mHSPC חולקו אקראית ביחס של 1:1 ל-Enzalutamide (160 מ”ג פעם ביום) בתוספת ADT או פלצבו בתוספת ADT, ורובדו לפי נפח המחלה ושימוש קודם ב-docetaxel. החוקרים דיווחו על הניתוח הסופי שנקבע מראש של ההישרדות הכוללת (תוצא משני מרכזי) ועדכון לגבי rPFS, תוצאים משניים אחרים ותוצאי בטיחות.

לאחר unblinding, 180 (31.3%) מטופלים ללא התקדמות שהוקצו אקראית לפלצבו בתוספת ADT, עברו ל-Enzalutamide בתוספת ADT. נכון ל-28 במאי 2021 (חציון מעקב, 44.6 חודשים), נפטרו 154 מתוך 574 חולים שהוקצו אקראית ל-Enzalutamide בתוספת ADT ו-202 מתוך 576 חולים שהוקצו אקראית לפלצבו בתוספת ADT.

Enzalutamide בתוספת ADT הפחיתו את הסיכון למוות ב-34% לעומת פלצבו בתוספת ADT (חציון שלא הושג באף אחת מהקבוצות; HR, 0.66; CI 95%0.53 עד 0.81; P < .001). Enzalutamide פלוס ADT שיפרו בנוסף את rPFS ותוצאים משניים אחרים. תופעות הלוואי היו בדרך כלל דומות לדיווחים קודמים על שימוש ארוך טווח ב-Enzalutamide. יתרון ההישרדות בשימוש מוקדם ב- Enzalutamideבתוספת ADT היה עקבי בין תת-קבוצות, למעט חולים עם גרורות בבלוטות לימפה בלבד וגרורות ויסראליות. עם זאת, יש לציין כי לשתי תת-הקבוצות היה מספר מטופלים נמוך יחסית. עם זאת, על רופאים המעריכים ורושמים טיפול עבור חולים עם mHSPC להרגיש רגועים בנוגע לתועלת ההישרדות עם Enzalutamide עבור רוב החולים.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Journal of Clinical Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה