שילוב CAR-T והשתלת תאי גזע לטיפול בלימפומה (Research Square)

מחקר חדש שטרם עבר ביקורת עמיתים מראה ששילוב של השתלת תאי גזע עצמית עם טיפול בתאי T לקולטן אנטיגן כימרי אנטי CD30 הוא טיפול יעיל ללימפומה CD30+

מחקר חדש שטרם עבר ביקורת עמיתים מראה ששילוב של השתלת תאי גזע עצמית עם טיפול בתאי T לקולטן אנטיגן כימרי אנטי CD30 הוא טיפול יעיל ללימפומה CD30+ חוזרת\עמידה לטיפול, גם בחולים עם מחלה כימו-רפרקטורית חיובית ב-PET. תוצאים גרועים ארוכי טווח הם אופייניים כאשר לחולים עם לימפומה חוזרת\עמידה לטיפול אין תגובה מלאה לכימותרפיה לפני השתלת תאי גזע. בניסויים קליניים של תאי T אנטי-CD30 CAR במחלה חוזרת\עמידה לטיפול, שיעורי התגובה הכוללים הם 53% עד 78%, וההישרדות החציונית ללא התקדמות היא 6 חודשים בלבד. המחקר הנוכחי מראה ששילוב בין שתי הגישות עשוי להוביל לאפקט סינרגטי משמעותי, ובנוסף לשפר את תוצאי ההישרדות לעומת כל אחת מהאפשרויות לבדה.

המחקר כלל חמישה חולים עם לימפומה מסוג הודג’קין ואחד עם לימפומה אנפלסטית של תאים גדולים שליליים ל-ALK קיבלו תאי גזע המטופואטיים חיוביים ל-CD34 לאחר כימותרפיה מיאלואבלטיבית וכן טיפול אנטי-CD30 CAR-T. מתוכם שלושה חולים חוו הישנות לפחות פעמיים, ושלושה סבלו ממחלה עמידה לטיפול ראשונית. עבור כל החולים, הדמיית PET הייתה חיובית לפני ההשתלה (Deauville 4-5).

באשר לתוצאות המחקר, ההשתלה הצליחה בכל החולים. יתרה מכך, שיעור התגובה האובייקטיבי היה 100%, כולל חמש תגובות מלאות ותגובה חלקית אחת. במעקב חציוני של 20.4 חודשים, כל ששת החולים היו בחיים ושמרו על תגובתם. כלומר, ביחד, מתן משולב של השתלת תאי גזע עצמית עם טיפול בתאי T לקולטן אנטיגן כימרי אנטי CD30 נסבל היטב ואפקטיבי בלימפומת הודג’קין ולימפומה אנפלסטית של תאים גדולים שליליים ל-ALK, אם כי יש צורך באימות רחב יותר בניסויים קליניים פרוספקטיביים. באשר לתופעות הלוואי, חמישה חולים פיתחו תסמונת שחרור ציטוקינים, כולם בדרגה 1, ולא נצפתה רעילות עצבית. יש לציין כי המחקר נערך על קבוצה קטנה של מטופלים במוסד יחיד, ורק מטופל בודד קיבל את ה-Brentuximab vedotin מכוון נוגדנים כנגד CD30, שאושר רק לאחר תחילת המחקר.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Research Square

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה