משפחה

האם אימון משקולות משפר איכות חיים של נשים המחלימות מסרטן שד? (מתוך Cancer)

ממחקר WTBS (Weight Training for Breast Cancer Survivors), שפורסם במהדורת חודש מארס של Cancer, עולה כי אימון משקולות משפר איכות חיים של נשים המחלימות מסרטן שד.

בעבר הוכח כי פעילות אירובית משפרת את איכות החיים של נשים המחלימות מסרטן שד, אך ההשפעה של אימון משקולות עדיין לא נבדקה. אימון משקולות גורם להעלאת תחושת שליטה בחיים בקרב המחלימות, בתקופה של חלון הזמן הנקרא “נחכה ונראה” בין סיום הטיפול הפעיל ועד 5 שנים פוסט דיאגנוזה.

במחקר השתתפו 86 נשים, שהיו בין 4-36 חודשים לאחר טיפול בסרטן שד. הנשים חולקו רנדומלית ל-2 קבוצות, האחת קבוצת ביקורת והשניה עשתה אימון משקולות פעמיים בשבוע. המשתנים שנבדקו היו שינויים באיכות החיים, שנמדדו ע”י CARES (cancer rehabilitation evaluation system) וירידה בסימפטומי דיכאון על פי מדד CES-D (Center for Epidemiologic StudiesDepression). משתנים אלה נמדדו מתחילת המחקר ועד חצי שנה לאחר מכן.

לקבוצה שעשתה אימון משקולות, היה שיפור במשך 6 חודשים במדד איכות החייםphysical global (standardized difference, 0.62; P = .006) ובמדד psychosocial global (standardized difference, 0.52; P = .02) בהשוואה לקבוצת הביקורת. לא נמצאו הבדלים במדד CES-D. העליה בכוח של הגוף העליון הייתה בקורולציה עם השיפור במדד physical global (r = 0.32; P <.01) ועם השיפור במדדpsychosocial global (r = 0.30; P < .01). שינויים דומים נצפו עם עליה במסת הגוף (r = 0.23; P <.05 ו- r = 0.24; P <.05 בהתאמה).

אימון משקולות פעמיים בשבוע משפר את איכות החיים של נשים המחלימות מסרטן שד בין השאר דרך השינויים בכוח ובהרכב הגוף. בנוסף לכך, אימון המשקולות נותן הרגשה של החזרת השליטה על החיים, דבר המתורגם להרגשה טובה יותר בתחומי חיים אחרים בקרב המחלימות.

לידיעה ב- Cancer

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה