משפחה

טיפול בסטטינים מוריד את התמותה לאחר אוטם שריר הלב בחולים עם רמות CRP גבוהות (Am J Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי בחולים עם רמות גבוהות של C-Reactive Protein (CRP), Statins מורידים את שיעור התמותה לאחר שנה בעקבות אוטם שריר הלב, אך אינם משפיעים על סיכויי ההישרדות של חולים עם רמות CRP נמוכות או תקינות.

זהו המחקר הראשון שבחן את היתרונות של Statin בקשר ל-CRP בנוכחות MI Acute, ולא בנוכחות מחלה קורונרית יציבה. החוקרים בחנו נתונים של 4,099 נבדקים 3, 6 ו-12 חודשים לאחר MI.חולים עם רמות CRP בשליש העליון (מעל 2.9 מ”ג לליטר) סווגו כ-High CRP. 29% מהנבדקים טופלו בסטטינים.

לדברי החוקרים, טיפול בסטטינים הקטין את התמותה לאחר שנה אחת ב-57%. למרות שלא היתה השפעה על שיעורי התמותה בקרב חולים ללא רמות CRP גבוהות, טיפול בסטטינים הקטין את שיעורי התמותה לאחר שנה אחת בקרב חולים עם רמות CRP גבוהות.

החוקרים חילקו את הנבדקים לארבע קבוצות, לפי נבדקים שטופלו בסטטינים או לאו, ונבדקים עם רמות CRP גבוהות או לאו. שיעור התמותה היו הגבוה ביותר בקבוצת הנבדקים עם רמות CRP גבוהות, שלא טופלו בסטטינים. בקבוצה זו הסיכון לתמותה שנה לאחר MI, היה גבוה פי 7 בהשוואה לחולים עם רמות CRP תקינות שלא טופלו בסטטינים. שיעור התמותה בקרב נבדקים עם רמות CRP גבוהות, שלא טופלו בסטטינים היה דומה לשיעור התמותה של חולים עם רמות CRP נמוכות, שלא טופלו בסטטינים.

לאור ממצאים אלו, החוקרים כותבים כי קיים קשר בין טיפול בסטטינים ובין ירידה משמעותית בתמותה בחולים לאחר MI עם רמות CRP גבוהות.

Am J Cardiol 2005;96:617-621.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה