ISAR-DIABETES: סטנטים מפרישי תרופה בחולי סוכרת (ACC 2005)

סטנט Cypher יעיל יותר מסטנט Taxus במניעת היצרות חוזרת בחולי סוכרת בסיכון גבוה. מחקר ISAR-DIABETES הוצג ע”י חוקר ראשי ד”ר אדנן קסטרטי ממינכן, גרמניה.

במסיבת העיתונאים אמר ד”ר קסטרטי כי הוא אישית מעדיף להשתמש בסטנט Cypher בחולי סוכרת בגלל פחות אובדן מאוחר. הקשר בין אובדן מאוחר להיצרות מחדש מצוי יותר בכלי דם קטנים, ובחולי סוכרת יש יותר כלי דם קטנים. לכן חשוב בחולים אלו שיהיה אובדן מאוחר נמוך.

בניסוי השתתפו 250 חולי סוכרת עם אנגינה ו/או מבחן סטרס בנוכחות ≥ 50% היצרות קיבלו באקראי סטנט מפריש paclitaxel או sirolimus.

הממצא הראשוני שנבדק היה אובדן חלל מאוחר לאחר 6 חודשים. ממצאים שניוניים היו היצרות מחדש לאחר 5 חודשים ורהוסקולריזציה target lesion לאחר 6 חודשים.

גיל ממוצע 68 שנה, 26% נשים, מחציתם טופלו בסוכרת בהיפוגליקמים אורלים, ו-33% טופלו באינסולין. המוגלובין A1c בתחילת המחקר היה 7.3% בזרוע Cypher ו-7.4% בזרוע Taxus. כ-45% מזרוע Cypher ו-34% מזרוע Taxus הראו אנגינה יציבה (p=0.09).

מאפיינים אנגיוגרפיים היו דומים בין שתי הקבוצות בתחילת המחקר, עם אורך פגיעה של 12.4 מ”מ ב-Taxus ו-13.8 מ”מ ב-Cypher. עורק קדמי שמאלי יורד טופל ב-51% ו-47% בהתאמה (p=0.16).

עליונות אנגיוגרפית ברורה ל-Cypher אך שיוויון קליני.

במעקב אנגיוגרפי, אובדן מאוחר היה 0.43 מ”מ ל-Cypher לעומת 0.67 מ”מ ב- Taxus. ממצאי המחקר לא תומכים בחוסר עליונות של Taxus לעומת Cypher. אובדן מאוחר היה 0.19 ו-0.46, בהתאמה.

היצרות מחדש נראתה ב-6.9% מחולי Cypher וב-16.5% מחולי Taxus, הבדל משמעותי סטטיסטית (p=0.03). עם זאת, לא היה הבדל מובהק סטטיסטי באחוזי היצרות קלינית: 6.4% ל-Cypher ו-12% ל-p=0.13) Taxus). לא היה הבדל בתמותה לאחר 9 חודשים (3.2% ו- 4.8%) או MI.

ד”ר קסטרטי הסיק כי סטנט Cypher יעיל יותר במניעת היצרות מחדש בחולים סוכרתיים בסיכון גבוה. שני הסטנטים תיפקדו היטב והושתלו בהצלחה בכל החולים.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה