רדיולוגיה

חשיבות הקרנות בטיפול ב-Ductal Carcinoma in Situ (מתוך J Natl Cancer Inst)

ממחקר חדש עולה כי לטיפולי הקרנות תועלת משמעותית בטיפול בנשים מבוגרות עם DCIS (Ductal Carcinoma in Situ), גם באלו בסיכון נמוך.

החוקרים עקבו אחר 3409 נשים בגיל 66 ומעלה, עם DCIS, שעברו Lumpectomy, במטרה לבחון אם תוספת טיפולי הקרנות מביאה לשיפור קליני משמעותי.

מניתוח הנתונים עולה כי בנשים שעברו טיפולי הקרנות נרשם סיכון יחסי נמוך ב-68% עבור כל אחד מהמרכיבים של המדד המשולב הישנות סרטן שד באותו צד, ו/או ניתוח Mastectomy כתוצאה מכך.

בנשים בסיכון גבוה, הסיכון ל-5 שנים עמד על 13.6% ללא טיפולי הקרנות, לעומת 3.8% בנשים שעברו טיפולי הקרנות.בנשים בסיכון נמוך, הסיכון ל-5 שנים עמד על 8.2% ללא טיפולי הקרנות, לעומת 1% עם הקרנות.

היתרון היחסי של טיפולי הקרנות נותר קבוע ללא קשר לנוכחות או העדר גורמי סיכון מקובלים, דוגמאת גיל צעיר בעת האבחנה, גודל גידול גדול, גידול בדרגה מתקדמת, והיסטולוגיה אגרסיבית של הגידול.

החוקרים מדגישים כי היתרון האבסולוטי של טיפולי הקרנות בחולות עם DCIS היה משמעותי, ודומה ביעילותו לכלים התערבותיים אחרים המקובלים לטיפול בסרטן שד.

הם מוסיפים כי הממצאים תומכים ברעיון לפיו טיפולי הקרנות מונעים ביעילות את הישנות הגידול וניתוח Mastectomy בנשים מבוגרות עם DCIS, ויש לשקול טיפולים אלו כחלק מהטיפול.

J Natl Cancer Inst 2006;98:1302-1310

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה