עדיפות לריבלסוס בהשגת משלב ירידה משמעותית במשקל הגוף ובריכוז המוגלובין מסוכרר (Diabetes Ther)

DIABETES, SUGAR, SMOOTHIES, PIXELBAY סוכר סוכרת פירות משקה

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, אשר כלל ניתוח נתונים ממחקרי PIONEER 1-5 ו-PIONEER 8, מהן עולה כי הסיכוי להשגת ירידה משמעותית קלינית בריכוז המוגלובין מסוכרר וגם במשקל הגוף היה גבוה יותר משמעותית עם טיפול פומי בריבלסוס (Semaglutide) לעומת הטיפולים התרופתיים מולם נבחנה התרופה.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של מחקרי PIONEER 1-5 ומחקר PIONEER 8 להערכת תוצאי הסיום המשולבים של ירידה משמעותית קלינית בריכוז המוגלובין מסוכרר (1% ומעלה) ומשקל גוף (5% ומעלה או 10% ומעלה) עם טיפול פומי בריבלסוס.

במחקרי PIONEER, חולים עם סוכרת מסוג 2 חולקו באקראי לקבלת טיפול פומי בריבלסוס לעומת פלסבו (מחקרי PIONEER 1, PIONEER 4, PIONEER 5 ו-PIONEER 8), Empagliflozin (מחקר PIONEER 2), Sitagliptin (מחקר PIONEER 3) ו-Liraglutide (מחקר PIONEER 4) למשך 26-78 שבועות. החוקרים בחנו את שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 1% בריכוז המוגלובין מסוכרר וירידה של לפחות 5% במשקל הגוף לאחר 26 שבועות ובתום הטיפול, ושיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 1% בריכוז המוגלובין מסוכרר וירידה של לפחות 10% במשקל הגוף בתום הטיפול.

הסקירה כללה 3,506 משתתפים במחקרי PIONEER 1-5 ו-PIONEER 8. לאחר 26 שבועות טיפול ובתום המחקר, הסיכוי להשגת תוצא משולב של ירידה של לפחות 1% בהמוגלובין מסוכרר וירידה של לפחות 5% במשקל הגוף היה גבוה יותר משמעותית עם ריבלסוס במינון 14 מ”ג לעומת פלסבו (p<0.0001 בכל המקרים), Empagliflozin במינון 25 מ”ג (p<0.0001) , Sitagliptin במינון 100 מ”ג (p<0.0001) ו-Liraglutide במינון 1.8 מ”ג (p<0.0001).

הסיכוי להשגת משלב ירידה של לפחות 1% בהמוגלובין מסוכרר וירידה של לפחות 10% במשקל הגוף בתום הטיפול היה גם כן גבוה יותר משמעותית עם טיפול פומי בריבלסוס לעומת הטיפולים בקבוצה הנגדית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מניתוח הנתונים ממחקרי PIONEER עולה כי בהשוואה לטיפולים התרופתיים האחרים מולם נבחן הטיפול, לריבלסוס עדיפות בהשגת משלב ירידה משמעותית במשקל הגוף ובריכוז המוגלובין מסוכרר.

Diabetes Ther. 2023 Aug;14(8):1415-1425

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה