אי-ספיקת לב מעלה את הסיכון לסיבוכים לאחר ניתוח מעקפים ללא תלות במקטע פליטה של חדר שמאל (JAMA Cardio)

אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל מלווה בירידה משמעותית ובלתי-תלויה בשיעורי ההישרדות של חולים לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש משבדיה, שפורסמו בכתב העת JAMA Cardiology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההישרדות לאחר ניתוח מעקפים של חולים עם אי-ספיקת לב טרם הניתוח ומקטע פליטה שמור לעומת מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל. התוצא העיקרי הוגדר כתמותה מכל-סיבה. תוצא משני כלל את שילוב תמותה מכל-סיבה ואשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב.

המחקר כלל 41,906 חולים, מהם 37,234 ללא אי-ספיקת לב ידועה (27,165 עם מקטע פליטה שמור ו-10,069 עם מקטע פליטה ירוד) ו-4,672 עם אי-ספיקת לב (1,216 עם מקטע פליטה שמור ו-3,456 עם מקטע פליטה ירוד). הגיל הממוצע עמד על 67.4 שנים, 21% היו נשים.

במהלך מעקב ממוצע של 6 שנים, 19% מהחולים הלכו לעולמם (7,943 מבין 41,906), כולל 13.2% מאלו ללא אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור, 24.6% מאלו ללא אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד, 33.9% מאלו עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור ו-42.9% מהחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד.

מניתוח הנתונים עלה כי יחסי הסיכון לתמותה עמדו על 1.47, 1.62 ו-2.29, בחולים ללא אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד, אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור וחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד, בהשוואה לחולים ללא אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור. הממצאים היו דומים עם התוצא המשולב של תמותה מכל-סיבה ואשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב.

יחסי הסיכון המתוקנים לתמותה בתוך 30 ימים מהניתוח עמדו על 2.25, 1.83 ו-2.52, בחולים ללא אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד, בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור ובחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי היסטוריה של אי-ספיקת לב הינה גורם סיכון חשוב לתוצאות בטווח הקצר ובטווח הארוך לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, ללא תלות במקטע הפליטה לפני הניתוח. מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל לווה בעליה של למעלה מכפליים בסיכון לתמותה מוקדמת לאחר ניתוח מעקפים.

JAMA Cardiol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה