ההשפעה של טיפולי לייזר לרטינופתיה סוכרתית תפקודי ראיה נדרשים לכשירות לנהיגה (JAMA Ophthalmol)

מנתונים חדשים עולה כי טיפולי PRP (Panretinal Photocoagulation) לטיפול ברטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית אינם פוגעים בשדות הראיה הנדרשים לכשירות לנהיגה, כך מדווחים חוקרים מלונדון במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology.

מדגם המחקר כלל 43 חולים עם רטינופתיה סוכרתית, כאשר בתחילת המחקר 41 מבין 43 חולים עברו את מבחן שדות הראיה לפי Esterman, בהתאם לדרישות המקובלות בבריטניה. במעקב לאחר שישה חודשים, שלושה נבדקים נכשלו במבחן, כולל השניים שלא עברו את המבחן בתחילת המחקר.

במבחן שדות ראיה מלא תועדה ירידה קלה ברגישות עין אחת של 1.4 dB בתחילת המחקר ו-2.4 dB לאחר שישה חודשים מטיפולי לייזר. הירידה בשתי העיניים עמדה על 1.4 dB. עוד נרשמה ירידה של 15-17% ברגישות מקולארית.

מהנתונים עולה כי אין אובדן כשירות לנהיגה על-בסיס קריטריוני שדות הראיה כמעט בכל החולים, אם כי דרגת הבטחון בממצאים אלו מוגבלת מאחר ו-38 מבין 43 המשתתפים היו זמינים להערכה במהלך העמקב.

המחקר מספק נתונים העשויים לסייע בייעוץ לחולים הנדרשים לטיפולי PRP וישמש כגורם נוסף בדיונים בסוגיית טיפול במעכבי VEGF בחולים עם רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית, שאחרת מיועדים לטיפולי לייזר.

JAMA Ophthalmol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה