טיפול ב-Insulin Degludec מביא לשיפור איזון גליקמי והפחתת אירועי היפוגליקמיה ומינון אינסולין (Current Medical Research & Opinion)

מנתוני מחקר תצפיתי חדש עולה כי הודות לשיפור האיזון הגליקמי, הפחתת אירועי היפוגליקמיה והפחתת מינון אינסולין, הטיפול ב-Insulin Degludec (טרגלודק) שימושי מבחינה קלינית ומוצדק מבחינה כלכלית לשימוש בחולים עם סוכרת מסוג 1. עם זאת, החוקרים מעירים כי לא לכל חולה צפויה תועלת דומה לאחר מעבר לטיפול זה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Insulin Degludec זמין לשימוש בשבדיה מיולי 2013. צוות החוקרים בחר לערוך מחקר מעקב אחר חולים עם סוכרת מסוג 1 לטיפול ב- Insulin Degludec במטרה להעריך את התוצאות הקליניות, באמצעות מדדים זמינים וטופס מעקב פשוט, ובאופן זה להעריך את מאזן עלות-התועלת של הטיפול.

מדובר במחקר פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, תצפיתי, שכלל מעקב בין אוגוסט 2013 ועד פברואר 2015 אחר חולים עוקבים שהחליפו לטיפול ב- Insulin Degludec בהתאם להתוויות שהוגדרו מראש (דוגמת טיפול באינסולין בזאלי פעמיים ביום, ריכוז המוגלובין מסוכרר שאינו מתקבל על הדעת, אירועי היפוגליקמיה חוזרים ו/או ערכי סוכר לא-יציבים, קושי במתן טיפול בזמנים קבועים) בשילוב עם שיקול דעת מקצועי ורצון המטופלים. נתונים אודות המוגלובין מסוכרר, מינון אינסולין ותדירות אירועי היפוגליקמיה נאספו בתחילת המחקר ושוב לאחר 4-6 חודשים.

בפברואר 2015 החוקרים הצליחו לאסוף נתונים אודות 357 חולים. חציון משך המעקב עמד על 20 שבועות. ממוצע ריכוז המוגלובין ירד מ-8.5% ל-8.2% (p<0.0001) ושיפור זה הושג למרות מינון אינסולין נמוך יותר. חציון הירידה במינון האינסולין היומי (בזאלי + בולוס) עמד על 12%. מספר אירועי היפוגליקמיה המדווחים (ממוצע) במהלך ארבעת השבועות האחרונים ירד ב 22% מ-8.2 ל-6.4 אירועים (P<0.0001) ומספר אירועי היפוגליקמיה לילית ירד ב 56% מ-1.6 ל-0.7 אירועים (p<0.0001) כלומר .

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור ממצאי המחקר והתועלת של Insulin Degludec במדגם גדול יותר של חולים בתנאים מציאותיים.

Current Medical Research & Opinion

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה