קווים מנחים להפחתת אשפוזים חוזרים לאחר תסמונת כלילית חדה (מתוך ACP Internal Medicine)

כחלק מהיוזמה אודות תסמונת כלילית חדה, איגוד ה-ACP (American College of Physicians) פרסם הנחיות לחולים, הנחיות מעשיות לרופאים ושני סרטונים שנועדו להביא לשיפור בתוצאות לאחר אירוע ראשוני.

ברקע מסבירים המומחים כי בארצות הברית כחמישה מיליון חולים בסיכון לתסמונת כלילית חדה, עם כ-134,000 מקרי תמותה בכל שנה. תסמונת כלילית חדה מביאה לכ-1.2 מיליון אשפוזים בכל שנה 70% עקב התקף לב ו-30% עקב אנגינה לא-יציבה.

חולים מצויים בסיכון גבוה במיוחד לאשפוז חוזר במהלך השנה הראשונה לאחר האירוע, כאשר שיעור האשפוזים החוזרים נע סביב 20%.

ארבע קבוצות שכללו מומחים מנוסים בטיפול בתסמונת כלילית חדה בשנה האחרונה, התבקשו לזהות מחסומים וסוגיות בהם נתקלו.

ההנחיות המעשיות לרופאים פותחו במטרה להבטיח כי רופאים מוכנים ככל הניתן לביקור של החולים במרפאה לאחר שחרורם מבית החולים. ההנחיות כוללות הצעה להערכה ועידוד הרופאים לאסוף את כל הנתונים, כולל מכתב השחרור ותוצאות בדיקות הדם, כך שיהיו זמינים במהלך הביקור.

ההנחיות למטופלים כוללות התייחסות לסוגיות הנוגעות לשחרור מבית החולים, חזרה לבית והכנה לקראת הביקור במרפאה לאחר השחרור מבית החולים. המידע כולל ההנחיות הנוגעות לסוגיות הקשורות באורח החיים, חשש בנוגע לטיפול התרופתי ועוד. כמו כן, הן מתייחסות לסיבות בגינן חולים אינם נוטלים את הטיפול התרופתי שלהם בעיה נפוצה בחולים עם תסמונת כלילית חדה. המטרה של ההנחיות היא להעצים את החולים לדון בנושאים הנוגעים לטיפול התרופתי עם הרופאים המטפלים בהם.

המטרה של ההנחיות היא להביא להפחתת שיעור האשפוזים הנע סביב 20% ותורם רבות לעלויות הטיפול הרפואי. ישנו דגש על הצורך בהימנעות מאשפוזים חוזרים לבית החולים. חולים עם תסמונת כלילית חדה מצויים בסיכון גבוה מאוד לאשפוז חוזר במידה ואינם מבינים את מחלתם או כיצד להקפיד על הטיפול התרופתי.

ACP Internal Medicine 2013. Presented April 12, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה