התועלת של מטפורמין בטיפול בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (Fertil Steril)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Fertility and Sterility עולה כי להוספת מטפורמין לטיפול בגלולות למניעת היריון תתכן תועלת בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות.

לדברי החוקרים, לטיפול המשולב השפעה מועילה על אנדותל כלי הדם, ללא החמרת התנגודת לאינסולין.

במסגרת המחקר חולקו 19 נשים לטיפול במטפורמין או פלסבו, למשך תקופה של שלושה חודשים. כל הנשים נטלו בנוסף גלולות למניעת היריון, המכילות Ethinyl Estradiol במינון 35 מיקרוגרם עם Norgestimate במינון 0.18/0.215/0.25 מ”ג (הגלולות הנפוצות ביותר בשימוש בארצות הברית).

החוקרים מדווחים כי מדד מסת הגוף (BMI, או Body Mass Index) ירד משמעותית בשיעור של 1.9% (p=0.006) רק בקבוצת המטופלות במטפורמין, בעוד שריכוז הכולסטרול עלה משמעותית בשיעור של 7.3% (p=0.03) רק בקבוצת הפלסבו. ריכוז טסטוסטרון חופשי ירד משמעותית וריכוז SHBG (Sex Hormone Binding Globulin) עלה משמעותית רק בקבוצת המטופלים במטפורמין.

החוקרים מוסיפים כי בקבוצת המטופלות במטפורמין נרשמה עליה של 69% ב-FMD (Flow Mediated Dilatation), סמן לתפקוד אנדותל כלי דם, כאשר בקבוצת הפלסבו לא נרשם כל שינוי במדד זה (p=0.01).

בשתי הקבוצות לא חל שינוי משמעותי ברגישות לאינסולין ובמדדי דלקת.

החקורים קוראים לערוך מחקרים נוספים וגדולים, וכן מחקרים להערכת גלולות שונות למניעת היריון, במטרה להבין את ההשפעה של שילוב מטפורמין וגלולות למניעת היריון על רגישות לאינסולין ומדדי דלקת קרדיווסקולאריים.

בשלב זה, החוקרים ממליצים לנסות טיפול משולב במטפורמין וגלולות למניעת היריון בנשים בעלות עודף משקל והשמנת-יתר.

Fertil Steril 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה