האם חשיפה מוקדמת למזון מוצק מעלה את הסיכון להשמנה בילדות? (Pediatrics)

חשיפה מוקדמת למזון מוצר מלווה בסיכון מוגבר להשמנה במהלך תקופת הילדות המוקדמת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

לדברי החוקרים, הרגלי ההזנה במהלך תקופת הינקות עשויים להשפיע על הסיכון להשמנה בילדות. מהנתונים עולה כי הצגת מזונות מוצקים לפני גיל ארבעה חודשים מלווה בעליה במסת השומן או המשקל בילדות או בעליה גדולה יותר במשקל הגוף במהלך הינקות, שבפני עצמה מנבאת השמנה בשלב מאוחר יותר. מחקרים אחרים לא מצאו קשר בין תזמון החשיפה למזון מוצק ובין שומן הגוף.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין תזמון החשיפה למזון מוצק במהלך הינקות והשמנה בגיל 3 שנים, כפי שהוגדר לפי ערכי BMI באחוזון 95 ומעלה, על-בסיס מדגם שכלל 847 ילדים. החוקרים סיווגו את מועד החשיפה למזון מוצר למספר קטגוריות: לפני גיל 4 חודשים, בגיל 4-5 חודשים, ובגיל 6 חודשים ומעלה.

בגל 3 שנים, 75 ילדים סבלו מהשמנה (9%). החוקרים לא מצאו קשר בין מועד החשיפה למזון מוצק ובין הסיכויים להשמנה בתינוקות שניזונו מחלב שד (OR = 1.1). עם זאת, חשיפת תינוקות שניזונו מפורמולה למזון מוצק לפני גיל 4 חודשים לוותה בעליה של פי שש בסיכון להשמנה בגיל 3 שנים, ממצא שלא ניתן היה להסביר ע”י גדילה מוקדמת מהירה (OR = 6.3).

בקרב תינוקות שמעולם לא ינקו או אלו שהפסיקו לינוק לפני גיל 4 חודשים, חשיפה למזון מוצק לפני גיל 4חודשים לוותה בעליה של פי שש בסיכויים להשמנה בגיל 3 שנים. בקרב אלו שינקו במשך 4 חודשים ומעלה, לא זוהה קשר בין מועד החשיפה למזון מוצק ובין הסיכויים להשמנה.

Pediatrics. Published online February 7, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה