האם שילוב GnRHa עם Oxandrolone משפיע על הגובה במקרים של התבגרות מוקדמת בבנות? (J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר חדש עולה כי הוספת Oxandrolone לטיפול ב-GnRHa (Gonadotropin Releasing Hormone Analog) יכול לשפר את הגובה הסופי של בנות הסובלות מהתבגרות מוקדמת (Precocious Puberty).

טיפול ב-GnRHa הוא הטיפול הסטנדרטי במקרים של Central Precocious Puberty. הטיפול עובד ע”י האטת הגדילה המהירה והבשלת השלד, ושיפור הגובה בבגרות. אולם, בחלק מהחולות, הטיפול עובד טוב מדי, וגורם להאטה חמורה בגדילה הפוגעת בשיפור בגובה הסופי.

ל-Oxandrolone, אנדרוגן אנבולי, יש השפעות המעודדות גדילה שיכולות לסתור את האטת הגדילה בעקבות טיפול ב-GnRHa.

החוקרים בדקו את גובהן של 20 בנות שסבלו מהאטה משמעותית בגדילה במהלך טיפול ב-GnRHa בעקבות התבגרות מוקדמת. מחצית מהבנות קיבלו בנוסף Oxandrolone.

הגובה הממוצע של בנות שקיבלו טיפול ב- Oxandroloneבבגרות עמד על 162.6 ס”מ, ערך שהיה גבוה מהגובה הצפוי שלהן לפני הטיפול שעמד על 154.8 ס”מ (P<0.05), וגובה המטרה שלהן שהוא 158 ס”מ.

לעומת זאת, הגובה הממוצע של בנות שהמשיכו טיפול ב-GnRHa בלבד היה דומה לגובה הצפוי לפני טיפול ונמוך משמעותית מגובה המטרה שלהן.

לא נרשמו תופעות לוואי באף אחת מהקבוצות.

שילוב GnRHa עם Oxandrolone יכול לשפר את הגובה בבגרות של ילדים הסובלים מ-Central Precocious Puberty והאטה בגדילה במהלך טיפול ב-GnRHa בלבד. במקרים אלו, השיפור בגובה הממוצע בגיל מבוגר, יחד עם העדר תופעות לוואי משמעותיות הופך את הטיפול המשולב לאופציה טובה מאוד.

J Clin Endocrinol Metab 2006;91:1284-1287.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה