דרמטולוגיה

יעילות הטיפול במינון מצטבר נמוך של Isotretinoin בחולים עם אקנה (J Eur Acad Dermatol Venereol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול ב- Isotretinoin(קורטן) במינון מצטבר נמוך נמצא יעיל בהשראת הפוגה ממושכת ומניעת הישנויות בחולים עם אקנה בדרגת חומרה קלה-עד-בינונית, לצד הפחתת הסיכון לתופעות לוואי עקב הטיפול.

במטרה למנוע הישנות אקנה חמורה לאחר-טיפול, המינון המצטבר של טיפול פומי ב- Isotretinoin צריך לעמוד על 120 מ”ג לק”ג ומעלה. עם זאת, אין נתונים אודות משטר הטיפול הפומי המתאים ב- Isotretinoin במקרים של אקנה קלה ובינונית.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את היעילות של פרוטוקול למינון מופחת של Isotretinoin בחולים עם Psoriatic Arthritis.

מדגם המחקר כלל 150 חולים עם אקנה בדרגה קלה-עד-בינונית, שטופלו ב- Isotretinoin עד להפוגה מלאה ולמשך חודש טיפול נוסף, ללא תלות במנה הכוללת המצטברת. לאחר מכן החולים קיבלו טיפול אחזקה בן שנה אחת עם קרם Adapalene. החולים נותרו במעקב למשך שנה נוספת, ללא כל טיפול.

139 משתתפים השלימו את המחקר. בסה”כ, ניתן טיפול במינון מצטבר ממוצע של 80.92 מ”ג לק”ג. במהלך מעקב בן שנתיים, הישנות תועדה רק ב-13 חולים (9.35%).

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Isotretinoin במינון מצטבר נמוך נמצא יעיל בהשראת הפוגה ממושכת ומניעת הישנויות בחולים עם אקנה בדרגת חומרה קלה-עד-בינונית. טיפול במינון מצטבר נמוך של Isotretinoin עשוי לצמצם את הסיכון לתופעות לוואי ולהפחית עלויות טיפול רפואי.

J Eur Acad Dermatol Venereol. 2010 Dec 29

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה