דרמטולוגיה

ניתוחים קוסמטים במתבגרים- תופעה הולכת וגוברת

עפ”י מידע שהתקבל מה- American Society of Plastic Surgeons בוצעו בארה”ב במהלך שנת 2003 335,924 פרוצדורות קוסמטיות במתבגרים, שהיוו 4% מכלל הפרוצדורות הקוסמטיות שבוצעו בארה”ב. הנתונים מצביעים על עלייה משמעותית בהשוואה לשנת 2002 בה החלק של המתבגרים מתוך סך הפרוצדורות הקוסמטיות עמד על 2%.

אחת הרופאות ציינה שלעיתים קשה לקבוע האם המתבגר הינו מועמד מתאים לעבור את הפרוצדורה. גם הגיל עשוי להפוך מועמד ללא מתאים, למשל בניתוח להקטנת האף שלא יבוצע בטרם הפנים סיימו לצמוח. כיום מרבית הפרוצדורות הקוסמטיות בבני נוער עדיין אינן ניתוחיות, בשנת 2003 257,653 מהפרוצדורות לא היו ניתוחיות ומרביתן נועדו לטיפול בצלקות של אקנה.

הניתוח הקוסמטי הנפוץ ביותר בקרב המתבגרים ב-2003 היה ניתוח אף אשר בוצע 42,513 פעמים במהלך השנה. הניתוח השני בשכיחותו היה ניתוח אוזניים, ניתוח שקל להצדיקו מכיוון שאוזניים בולטות הן מקור ללעג בקרב הילדים ולבעיות פסיכולוגיות וסוציאליות אצל הילד.

רופא ילדים שהתבטא בנושא ציין את החשש של רופאי הילדים מניתוחים קוסמטים בגיל הזה והוסיף שפעמים רבות הן ההורים והן ילדיהם ממזערים את הסיכונים הכרוכים בניתוח. הרופא הדגיש שבחלק מהמקרים יש הצדקה לניתוחים קוסמטים במתבגרים כמו למשל ניתוחים להקטנת שדיים בנערות למניעת כאבי גב וניתוחים לג’ינקומסטיה בנערים.

AAP 2004 National Conference & Exhibition: Presentation F293. Presented Oct. 10, 2004

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה