קרדיולוגיה

מנהלי המח’ הקרדיולוגיות המליצו לאיגוד הקרדיולוגי שלא לתמוך בהשתתפות האיגוד במחקר ה-ISCHEMIA (הארץ)

ע”פ כתבה ב”הארץ” פורום מנהלי מחלקות קרדיולוגיות המליץ לאיגוד שלא לתמוך בהשתתפות במחקר שיוזם משרד הבריאות האמריקאי , מחקר ISCHEMIA , אשר אמור להשוות בין צינתור לטיפול שמרני בחולים עם תעוקה יציבה.

הרקע למחקר המתוכנן הוא תוצאות מחקר ה-COURAGE (לדיווח על ביקורת על מימצאי מחקר זה, נא להקליק כאן) שממנו עלה לכאורה כי אין יתרון ארוך טווח לצינתור על הטיפול השמרני.

הסיבה לכך היא לפי הכתבה היא חוסר הנוחות שעשויים לחוש קרדיולוגים בהקצאת חלק מהמטופלים לטיפול השמרני.

בתגובה לדיווח הגיב האיגוד כדלקמן: “פורום מנהלי המחלקות הקרדיולוגיות אינו פורום רשמי של האיגוד ולא מתקבלות בו החלטות, אלא רק המלצות. המחקר שבו מדובר משווה באופן אקראי צנתור לעומת טיפול שמרני בחולים עם איסכמיה יציבה של שריר הלב, כשחלק משריר הלב סובל מחוסר אספקת דם במאמץ. בישיבה התגבשה הסכמה כי קרדיולוגים רבים ירגישו אי נוחות להמליץ לחולים כאלה לעבור טיפול שמרני או צנתור, דבר העומד בניגוד לטיפול המקובל בחולים אלה. לפיכך יהיה קשה לגייס בישראל מספר סביר של חולים למחקר. ראשי האיגוד הציעו לחוקר להביא את הצעתו לפורומים המחייבים של האיגוד, כמו הוועד והמליאה, אך הוא בחר שלא לעשות כך. האיגוד יקדם בברכה את ביצועו של המחקר בכל מרכז המעוניין בכך”.

ובאשר לטיעון שבישראל שיעור הצינתורים הוא גבוה במיוחד התייחס פרופ’ גד קרן נשיא האיגוד:

“איננו מצנתרים יותר מאשר בארה”ב, ואנו עובדים לפי ההנחיות המקובלות. היקף הצנתורים המיותרים הוא שאלת מחקר לגיטימית, אך מדובר בסוגיה שצריכה להיבדק בהנהלות בתי החולים, קופות החולים ומשרד הבריאות. האיגוד הקרדיולוגי יכול להיות גורם מייעץ, אך לא להוביל בדיקה שכזו”.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה