ירידה במשקל בעקבות טיפול כירורגי מורידה את הסיכון למחלת לב קורונרית (Am J Cardiol)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון 15 בינואר של American Journal of Cardiology, עולה כי ירידה משמעותית במשקל לאחר Bariatric Surgery מלווה בירידה בסיכון למחלת לב קורונרית (CHD).

לדברי החוקרים, ירידה במשקל צריכה לייצב את תהליך CHD ולהוריד את שיעור התקפי הלב ואירועים לבביים אחרים. חולי CHD הסובלים מהשמנת-יתר, בעיה אופיינית כמעט לכל החולים, צריכים לשקול ירידה במשקל בכדי להקטין את הסיכויים לאירוע נוסף.

החוקרים בחנו את מדדי BMI לפני ולאחר טיפול כירורגי, וכן את גורמי הסיכון למחלת לב קורונרית, ומדד הסיכונים על-פי פרמינגהאם, עבור 109 חולים עם השמנת-יתר מורבידית, שעברו ניתוח לפרוסקופי מסוג Roux-en-Y.

לאחר ירידה ממוצעת של 36 ק”ג במשקל, וירידה של 12 במדדי BMI, גברים ונשים שהשתתפו במחקר זכו לירידה משמעותית ברמות הכולסטרול הכולל, רמות LDL וטריגליצרידים, וכן עליה במדדי HDL. רמות המוגלובין מסוכרר, גלוקוז ו-C-Peptide ירדו משמעותית לאחר הירידה במשקל, וכך גם שכיחות סוכרת. כמו כן, לחצי הדם הסיסטולים והדיאסטולים ירדו משמעותית לאחר הירידה במשקל.

בהתבסס על מדד הסיכונים של פרמינגהאם, הסיכון למחלת לב קורונרית בתוך 10 שנים ירד ב-39% בגברים וב-25% בנשים, והביא לשיעורי סיכון נמוכים, הדומים לסיכון באוכלוסיה הכללית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר במחקר הראשון שכימת את הירידה הגלובאלית בסיכון למחלת לב קורונרית לאחר ירידה משמעותית וממושכת במשקל, משנית לטיפול כירורגי. הסיכון הנמוך למחלת לב קורונרית נבע משיפור משמעותי בגורמי הסיכון לאחר הירידה במשקל, משנית לניתוח.

Am J Cardiol 2007;99:222-226.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה