טיפול תרופתי תוך-כלילי משפר את זרימת הדם לאחר PCI (מתוך Heart)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולי ACS (Acute Coronary Syndrome), הזרקה תוך-כלילית של Verapamil או Adenosine משפרת את זרימת הדם ותנועת הדופן לאחר PCI (Percutaneous Coronary Intervention).

מבין שתי התרופות, Adenosine עשויה להיות הבחירה הטובה יותר, מאחר שבניגוד ל-Verapamil, היא אינה קשורה בחסם לבבי זמני. מחקרים קודמים מצאו כי שתי התרופות מגבירות את זרימת הדם הקורונרית, אך עד כה לא נערך מחקר שהשווה ישירות בין השתיים במצבי ACS.

במחקר השתתפו 150 חולים שחולקו באקראי לטיפול בזריקה תוך-כלילית של Verapamil, Adenosine, או סיליין לאחר PCI. החוקרים ביצעו בדיקת אנגיוגרפיה והערכת זרימה לפני PCI, מיד לאחריו, ולאחר מתן הטיפול התרופתי. הערכת תנועת הדופן נעשתה ביום 1 וביום 30.

שתי התרופות הביאו לשיפור משמעותי ודומה בזרימת הדם הקורונרית בהשוואה לסיליין. התרופות הביאו גם לשיפור בתנועתיות הדופן, אך ההשפעה היתה קטנה, ללא חשיבות סטטיסטית.

חסימה זמנית של ההולכה בלב התרחשה בתשעה ממטופלי Verapamil, אך לא הופיעה כלל במטופלי Adenosine.

במאמר מערכת נכתב כי העדויות הנוכחיות אינן תומכות בטיפול רוטיני במרחיבי כלי דם בחולי ACS לאחר PCI. עם זאת, יש לתת טיפול כזה בחולים עם פרפוזיה בלתי-הולמת פרסיסטנטית, למרות העדר עדויות לחסימה מכנית.

Heart 2006;92:1191-1193,1278-1284.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה