קרדיולוגיה

עירויי נסיריטיד עשויים להועיל לחולי אי ספיקת לב עם מחלת כליות (מתוך American Journal of Cardiology)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי עירויים אחת לשבוע של נסיריטיד (NORATAK), צורה רקומביננטית של B-type natriuretic peptide, קרוב לוודאי מורידים את הסיכון לאשפוז ואת התמותה במטופלים עם אי ספיקת לב מתקדמת ועם אי ספיקת כליות. המחקר פורסם בכתב העת של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה (the American Journal of Cardiology).

ממצאי המחקר מבוססים על מחקר צדדי רטרוספקטיבי של מחקר סדרת עירויים של נסיריטיד (FUSION I), שבדק את אפשרות הביצוע של עירויי נסיריטיד שלא באשפוז כטיפול משלים בחולי אי ספיקת לב מתקדמת עם היסטוריה של אישפוזים חוזרים.

ניתוח התוצאות כלל 138 מטופלים עם אי ספיקת לב ואי ספיקת כליות. המטופלים חולקו אקראית לקבלת טיפול שגרתי בלבד או טיפול שגרתי בשילוב עם עירוי שבועי של נסיריטיד באחד משני מינונים (micrograms/kg/minute 0.005/0.010), שניתן במשך 4-6 שעות. תקופת הטיפול הייתה 12 שבועות.

על פי הדיווח, למטופלים שקיבלו נסיריטיד, בכל אחד משני המינונים, היה בערך מחצית מהסיכוי של מטופלים שקיבלו טיפול שגרתי בלבד להתאשפז.

בנוסף, החוקרים דיווחו כי הוספת נסיריטיד לטיפול השגרתי נסבלה בצורה טובה ולא החמירה את התפקוד הכלייתי.

למרות התוצאות המעודדות, החוקרים התריאו מפני פירוש התוצאות, כיוון ש- FUSION I היה מחקר יישימות וחסר את העוצמה הדרושה להערכת היעילות. החוקרים ציינו כי מחקר כפול סמיות בבקרת פלצבו, הקרוי FUSION II, כבר נמצא בדרכו ומטרתו להבהיר את התועלת האפשרית של נסיריטיד במטופלים עם אי ספיקת לב מתקדמת בלבד, או בשילוב עם אי ספיקת כליות.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Am J Cardiol 2006;98:226-229.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה