לב מוגדל עלול לפגוע בקיבולת הריאה באי-ספיקת לב כרונית (Chest)

במאמר חדש שפורסם בגליון יולי של Chest נכתב כי הלב המוגדל בחולים עם אי ספיקת לב כרונית, גורם להקטנה של תכולת הריאות. חולי אי-ספיקת לב כרונית מסיבות שונות, צפויים לפתח ירידה בתפקודי הריאות. חלק מהירידה בתפקוד הריאתי נובע מהגדלת הלב בחלל בית החזה. דבר זה עשוי גם לתרום לתבנית הנשימה השטחית בחולים אלו במנוחה ובזמן מאמץ, ועשוי להגדיל את המאמץ הנשימתי.

החוקרים בדקו את הקשר בין נפח בית החזה, הלב והריאות כפי שנקבע בצילום רנטגן ב-44 חולים עם אי-ספיקת לב ו-44 נבדקים ללא מחלת לב ידועה.

בעוד שלא נמצא הבדל משמעותי בנפח בית החזה בין החולים והביקורות, נפח הלב היה גדול יותר באופן משמעותי ונפח הריאות היה קטן יותר בחולים עם אי ספיקת לב.

ההבדל היה בולט יותר עם החמרה באי ספיקת הלב, עם קשר ברור בין מדד NYHA גבוה יותר ובין עליה בנפח הלב וירידה בנפח הריאות.

החוקרים זיהו קורולציה קרובה בין עליה בגודל הלב וירידה בנפח הריאות באוכלוסיית חולי אי ספיקת לב (r=0.81).

ככל שאי-ספיקת הלב התקדמה, הלב המשיך לגדול והתחרה על החלל בתוך בית החזה על חשבון איברים אחרים כמו הריאות. תחרות זו עשויה להיות גדולה עוד יותר בחולים עם תחלואות נוספות  כמו השמנת יתר ומחלת ריאות חסימתית (שגם משפיעים על חלל בית החזה).

הבעיה היא שככל שאי-ספיקת הלב מחמירה, הלב גדל, דם חוזר אחורה עקב כשל החדר השמאלי, נוזלים מצטברים בריאות וקיים מכלול גורמים המביא להדרדרות בנפח הריאות ושיעורי הזרימה. עם טיפול (תרופתי או השתלה), השיפור אינו רק בגודל הלב, אלא גם בלחץ הדם הריאתי, עם ירידה בנוזלים בריאות.

כיום, הטיפול הטוב ביותר הוא טיפול תרופתי אגרסיבי בחולי אי-ספיקת לב במטרה למנוע רימודלינג והגדלה של הלב.

Chest 2006;130:164-171.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה