קרדיולוגיה

שילוב Valsartan עם Captopril משפר מעט את ההשפעה נגד אוטם שריר הלב (Journal of the American College of Cardiology)

ממצאים של מחקר חדש שכלל למעלה מ-14,000 משתתפים מוכיחים כי Angiotensin Receptor Blocker (ARB) דוגמאת Valsartan, הניתנים בשילוב עם Angiotensin Converting Enzyme Inhibitors (ACE) דוגמאת Captopril, עשוים להיות טובים יותר להורדת הסיכון לאירועים אתרוסקלרוטים בחולים שעברו Acute MI, בהשוואה לכל אחת מהתרופות בנפרד.

החוקרים לא מצאו הבדל בין שני סוגי התרופות בכל הקשור להורדת מספר האירועים האתרוסקולרוטים. עם זאת, הם מצאו רמז, ולא יותר מכך, כי שילוב שתי התרופות עשוי להיות טוב יותר מכל אחת מהן בנפרד, להורדת הסיכון הקרדיווסקולרי.

החוקרים השוו את השפעות Captopril, Valsartan, והשילוב של שניהם על אירועים אתרוסקלרוטים בקרב 14,703 משתתפים שעברו התקף לב. החוקרים עקבו אחר המשתתפים במשך כשנתיים.

האפקט המניעתי היה זהה בנוכחות טיפול בודד ב-Captopril או ב-Valsartan . סה”כ, 559 מטופלי Captopril ו-587 מטופלי Valsartan עבר התקף לב פטאלי, או לא-פטאלי, בהשוואה ל-554 התקפי לב במטופלים שקיבלו את השילוב התרופתי.

החוקרים מדגישים כי היתרונות האפשריים בשילוב, שזוהו בניתוח רטרוספקטיבי של הנתונים, הם צנועים וחסרי משמעות סטטיסטית. עם זאת, נראה כי שילוב שתי התרופות מביא לירידה גדולה יותר בסיכון ל-MI. אולם, חייבים להיזהר בניתוח התוצאות, ייתכן שמדובר בממצא אקראי, או ממצא אמיתי ויש לבדוק אותו במחקרים נוספים.

J Am Coll Cardiol 2006;47:726-733.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה