אלרגיה

רוב המטופלים המאושפזים עם COPD משתמשים לא נכון במשאפים ((Medscape

כשני שליש מהמבוגרים המאושפזים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) קיבלו טיפול תת-אופטימלי במשאפים, בעיקר כתוצאה מטעויות

כשני שליש מהמבוגרים המאושפזים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) קיבלו טיפול תת-אופטימלי במשאפים, בעיקר כתוצאה מטעויות. ד”ר גאל גרנדמייסון, החוקר הראשי, ציין כי בעוד שמחקרים רבים הדגישו את הבעיה של שימוש לא נכון במשאפים במסגרות אמבולטוריות, מידת הבעיה במסגרות בתי חולים נותרה מתועדת באופן דל.

המחקר כלל 96 מטופלים ו-160 משאפים שהוערכו בעת הקבלה לבית החולים. באופן כללי, 111 משאפים היו בשימוש לא נכון. מתוכם, 105 היו קשורים לטעות קריטית בטכניקת השאיפה, ו-22 היו בשימוש עם זרימת שאיפה שיא (PIF) לא מספקת. לאחר תקופה של שימוש לא נכון, המטופלים קיבלו הדרכה ממוקדת על שימוש נכון שחזרה עד שביצעו את הטכניקה ללא טעויות.

אחוז השימוש הלא נכון במשאפים ירד במהלך מפגשי ההדרכה. השיעור ירד ל-20.6%, 9.4%, ו-5.6% לאחר מפגש אחד, שניים ושלושה בהתאמה. גורמים הקשורים לשימוש לא נכון במשאפים כללו הפרעות קוגניטיביות, הפרעות מוטוריות עדינות, תיאום לקוי בין הפעלת המשאף לשאיפה, ואי יכולת לעצור את הנשימה.

ד”ר גרנדמייסון ציינה כי במרבית המקרים, טכניקת שאיפה לקויה היא הסיבה העיקרית, אותה ניתן לתקן באמצעות חינוך טיפולי ממוקד. עם זאת, המחקר גם חשף כי 20% מהמטופלים אינם מסוגלים להשתמש נכון לפחות באחד המשאפים שלהם בשל כוח שאיפה לא מספיק, ו-10% נוספים מתקשים למרות קבלת הדרכה נאותה, לעיתים קרובות בשל ליקויים קוגניטיביים או קושי במיומנויות מוטוריות עדינות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה