אלרגיה

טיפול ב-AB-101 מביא להקלה מהירה בגרד בחולים מגיל שנתיים עם אטופיק דרמטיטיס (מתוך הכנס השנתי ה-25 מטעם ה-World Congress of Dermatology)

בלמעלה ממחצית מהילדים מגיל שנתיים ומעלה עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית תועדה הקלה בגרד עם טיפול מקומי ב-AB-101a, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-25 מטעם ה-World Congress of Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מוקדם יותר השנה, חברת Alphyn Biologics הודיעה כי המחקר בשלב 2a של החברה ענה על כל תוצאי היעילות העיקריים והמשניים. כעת, הנתונים העדכניים של המחקר פורסמו כפוסטר במהלך הכנס והעידו כי טיפול מקומי ב-AB-101a הקל במהירות על תסמיני גרד במהלך התלקחות אטופיק דרמטיטיס.

הטיפול ב-AB-101a נועד לטפל בחיידקים על העור של חולים עם אטופיק דרמטיטיס במטרה להביא לשליטה בהתלקחויות, לצד פרופיל בטיחות המאפשר שימוש רציף לאורך זמן רב.

במדגם הראשון מבין שניים של המחקר הנוכחי, החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של הטיפול המקומי הניתן פעמיים ביום ל-41 חולים לאורך ארבעה שבועות.

מהתוצאות עלה כי ב-53.3% מהחולים בגילאי 2-17 שנים שטופלו ב-AB-101a תועדה ירידה של נקודה אחת במדד IGA לאחר 29 ימים, בהשוואה ל-0% מאלו בזרוע הנגדית. כמו כן, ב-60% מהמבוגרים שקיבלו את התכשיר המקומי תועדה תוצאה דומה, זאת בהשוואה ל-37.5% מהחולים בזרוע המקבילה.

על-פי הנתונים שהוצגו בכנס, כל תוצאי הסיום המשניים הדגימו מגמות חיוביות, כולל שיפור של 50% במדד EASI ובפני שטח הגוף, כמו גם שיפור בשיעורי זיהום משני. כמו כן, בחולים שטופלו ב-AB-101 תועדה ירידה מהירה בתסמיני גרד לאחר ארבעה ימים, כאשר בחלק מהחולים תועד שיפור של 75% במדד EASI.

תופעות הלוואי היחידות על-רקע הטיפול התרופתי כללו שלושה מקירם של עקצוץ קל באזור הטיפול ומקרה אחד של כאבי ראש.

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בפרופיל הבטיחות של AB-101a ומצביעים על יעילות מובהקת סטטיסטית הדומה או עדיפה לתרופות מקומיות המאושרות לטיפול באטופיק דרמטיטיס, כולל מעכבי JAK, בחולים עם אטופיק דרמטיטיס קלה-עד-בינונית.

המדגם השני של המחקר הינו מחקר בתווית-פתוחה להערכת חולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה, בינונית וחמורה. המדגם כולל 20 חולים וממצאי המחקר צפויים להתפרסם במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Pediatric Dermatology.

מתוך הכנס השנתי ה-25 מטעם ה-World Congress of Dermatology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה