אלרגיה

ההשפעות של ניתוח קיסרי על אסתמה וצפצופים בטווח הקצר והארוך (Respir Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Respiratory Medicine עולה כי לניתוח קיסרי השפעה קצרת-טווח על אסתמה וצפצופים לפני גיל שנתיים. עוד עולה מהנתונים כי ההשפעה ארוכת הטווח של ניתוח קיסרי על אסתמה וצפצופים נותרה לאורך זמן בילדים מתחת לגיל 18 שנים.

מטרת המחקר הייתה לתאר את ההשפעות של ניתוח קיסרי על אסתמה וצפצופים בילדות, תוך בחינת ההשפעה בטווח הקצר ובטווח הארוך. מדגם המחקר כלל 6,640 תינוקות, מהם 6,501 ילדים שהשלימו את המעקב להערכת מחלות נשימתיות בגיל שנתיים. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של ניתוח קיסרי על אסתמה וצפצופים.  עוד השלימו החוקרים מטה-אנליזה של מחקרים עם תוצאים שכללו אסתמה מתחת לגיל שנתיים וצפצופים מעל גיל שנתיים , במטרה לקבוע את ההשפעות קצרות הטווח וארוכות הטווח של ניתוח קיסרי על אסתמה וצפצופים.

במחקר העוקבה דווח כי שיעורי ההיארעות המצטברים של אסתמה וצפצופים עמדו על 1.3% (84 חולים). מבין 6,501 המשתתפים במחקר, 2,961 ילדים (45.5%) נולדו בניתוח קיסרי.

יחס הסיכויים המתוקן להשפעה של ניתוח קיסרי על אסתמה וצפצופים בילדים מתחת לגיל שנתיים עמד על 1.14 (רווח בר-סמך 95% של 0.73-1.78). משילוב נתונים עם מחקרים קודמים עם תוצאות המחקר הנוכחי במטה-אנליזה להערכת אסתמה וצפצופים מתחת לגיל שנתיים עלה יחס סיכויים של 1.15 (רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.25).

מהנתונים עולה עוד כי לניתוח קיסרי השפעה ארוכת-טווח על אסתמה וצפצופים בילדים מעל גיל שנתיים (יחס סיכויים של 1.17, רווח בר-סמך 95% של 1.11-1.24).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי לאסתמה השפעה קצרת-טווח וארוכת-טווח על אסתמה וצפצופים בילדים.

Respir Med, May 29, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה