אלרגיה

עדויות חדשות תומכות במשלב Lebrikizumab עם טיפול מקומי בסטרואידים כנגד אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatol)

משלב Lebrikizumab עם טיפול מקומי בסטרואידים הוביל לתוצאות טובות יותר מטיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים בלבד במתבגרים ומבוגרים עם אטופיק דרמטיטיס, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3, שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפולים מקומיים בקורטיקוסטרואידים מהווים את הטיפול המרכזי בחולים עם אטופיק דרמטיטיס קלה. במקרים של מחלת עור בדרגה בינונית-עד-חמורה, מומלץ תוספת טיפול סיסטמי ו/או פוטותרפיה.

מחקר ADhere הינו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, רב-מרכזי, בשלב 3, להערכת היעילות והבטיחות של Lebrikizumab, נוגדן חד-שבטי חדש המכוון כנגד מסלול מעבר אותות Interleukin-13, בשילוב עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים בעלי פוטנטיות נמוכה-עד-קלה לטיפול באטופיק דרמטיטיס במתבגרים ומבוגרים.

במסגרת המחקר, 211 חולים (גיל חציוני של 37.2 שנים; 48.8% נשים) חולקו באקראי לקבלת טיפול תת-עורי ב- Lebrikizumab במינון 500 מ”ג בתחילת המחקר ולאחר שבועיים עם המשך טיפול במינון של 250 מ”ג כל שבועיים בשילוב עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים, או למשלב פלסבו עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים למשך 16 שבועות.

לאחר 16 שבועות, 41.2% מהמטופלים במשלב Lebrikizumab עם קורטיקוסטרואידים השיגו את התוצא העיקרי של מדד IGA של 0-1, בהשוואה ל-22.1% מאלו בזרוע הפלסבו (p=0.01). בנוסף, 69.5% מהחולים בזרוע ההתערבות השיגו את תוצא הסיום המשני העיקרי של EASI 75, זאת בהשוואה ל-42.2% מהחולים בזרוע הפלסבו (p<0.001).

ממצאי הבטיחות עלו בקנה אחד עם דיווחים קודמים ממחקרים בחולים עם אטופיק דרמטיטיס. מרבית האירועים החריגים על-רקע הטיפול לא היו חמורים אלא בדרגת חומרה קלה או בינונית וכללו דלקת לחמית, כאבי ראש, יתר לחץ דם, תגובות באתר הזריקה וזיהום הרפס. אירועים חריגים חמורים תועדו בשני חולים בזרוע הטיפול ב- Lebrikizumab ובחולה אחד בזרוע הפלסבו.

ממצאי המחקר מעידים כי משלב Lebrikizumab עם טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים הוביל לשיפור מובהק סטטיסטית בסימנים ותסמינים של אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה במתבגרים ומבוגרים.

JAMA Dermatol, Jan 11, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה