אלרגיה

עדויות חדשות תומכות ביעילות טיפול מקומי ב-Brepocitinib כנגד אטופיק דרמטיטיס (Br J Dermatol)

מתוצאות מחקר בשלב 2b שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולות עדויות התומכות ביעילות וסבילות טיפול מקומי ב- Brepocitinibבחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית.

השערת המחקר הייתה כי מתן מקומי של Brepocitinib, לאור המשקל הקטן של המולקולה ואפשרות מתן מקומי, עשוי להפחית את החשיפה הסיסטמית ולשמש כטיפול יעיל בחולים עם אטופיק דרמטיטיס קלה-עד-בינונית.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות בן שישה שבועות להערכת היעילות, בטיחות ופרופיל פרמקוקינטי של מתן קרם מקומי של Brepocitinib, מעכב Tyrosine Kinase 2/Janus Kinase 1, בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית.

מדגם המחקר כלל 292 משתתפים (גיל ממוצע של 40.2 שנים; 53.4% נשים) שחולקו לקבלת Brepocitinib 0.1% או Brepocitinib 3% פעם ביום; Brepocitinib 0.3% או Brepocitinib 1% פעם או פעמיים ביום; או טיפול דמה פעם או פעמיים ביום. החוקרים התמקדו בחולים עם אבחנה קלינית של אטופיק דרמטיטיס למשך לפחות שלושה חודשים, מדד IGA של 2-3 נקודות, מעורבות פני שטח גף של 2-20% ומדד EASI של 3-21 נקודות.

הן Brepocitinib 1% פעם ביום והן Brepocitinib 1% פעמיים ביום השיגו את התוצא העיקרי של שיפור מובהק סטטיסטית עם ממוצע ריבועים פחותים של אחוז ירידה במדד EASI מתחילת המחקר עד לאחר שישה שבועות של 70.1% ושל 75.0%, בהתאמה), בהשוואה לקבוצות טיפול דמה (44.4% ו-47.6%, בהתאמה).

עוד עולה מהנתונים כי שיעור גדול יותר משמעותית של חולים בחמש מתוך שש קבוצות הטיפול הפעיל השיגו מדדי IGA המעידים על עור נקי או כמעט נקי וכן ירידה של 2 נקודות במדד IGA מתחילת המחקר, בהשוואה לטיפול דמה. החריג היחיד היה Brepocitinib 1% שניתן פעמיים ביום, אשר הדגים שיפור גדול יותר מספרית לעומת טיפול דמה, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית.

אחוז פני שטח גוף מעורבים ירד בכל זרועות הטיפול הפעיל לאחר שישה שבועות, כאשר מתן Brepocitinib 0.3% פעם ביום (ממוצע ריבועים פחותים של 54.2%), Brepocitinib 3% פעם ביום (ממוצע ריבועים פחותים של 51.4%), Brepocitinib 1% פעם ביום (ממוצע ריבועים פחותים של 60.6%) ו- Brepocitinib 1% פעמיים ביום (ממוצע ריבועים פחותים של 63%) הדגימו ירידה גדולה יותר באופן מובהק סטטיסטית מתחילת המחקר.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו אירועים חריגים חמורים או מקרי תמותה במהלך המחקר.

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול מקומי ב- Brepocitinib מהווה אפשרות בטוחה ונסבלת היטב לטיפול בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הטיפול במדגם גדול יותר ולאורך פרק זמן ארוך יותר.

Br J Dermatol, Dec 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה