אלרגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מתן חיסון Tdap בהיריון להגנה על יילודים מפני שעלת (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר אפשרות נוספת למתן חיסון Tdap (Tetanus-Diphtheria-Acellular Pertussis) לשימוש בזמן היריון להגנה על יילודים מפני שעלת.

הסוכנות אישרה את מתן חיסון Adacel במהלך הטרימסטר השלישי להיריון למניעת שעלת ביילודים לפני גיל חודשיים.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בחודש אוקטובר האחרון חיסון Tdap שונה, Boostrix, להתוויה זו. למעשה, חיסון Boostrix היה החיסון הראשון אשר אושר באופן ספציפי למניעת מחלה ביילודים לאימהות שקיבלו את החיסון בזמן היריון.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) ממלית כי נשים יקבלו מנה אחת של חיסון Tdap במהלך כל היריון, עם עדיפות למתן החיסון במהלך שבועות 27-36 להיריון – כאשר באופן אידיאלי עדיף בשלב מוקדם יותר בחלון זמנים זה – במטרה לסייע להגן על תינוקות מפני שעלת, הזיהום הנשימתי הנובע מ-Bordetella Pertussis.

על-פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, מתן החיסון בטרימסטר השלישי מספק חסינות פאסיבית לתינוק. החיסון מפחית את הסיכוי כי האם תחלה בשעלת ותעביר את הנגיף ליילוד.

מחקר אחד מצא כי מתן חיסון Tdap במהלך שבועות היריון 27-36 היה יעיל יותר ב-85% במניעת שעלת בתינוקות מתחת לגיל חודשיים, בהשוואה למתן החיסון לאימהות בבית החולים לאחר הלידה.

בממוצע, כ-1,000 תינוקות מאושפזים ולרוב 5-15 תינוקות מתים בכל שנה בארצות הברית עקב שעלת. מרבית מקרי התמותה הללו מדווחים בתינוקות קטנים מדי לזכות להגנה של סדרת החיסונים בילדות המתחילה כאשר התינוקות מגיעים לגיל חודשיים.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה