אלרגיה

האם אטופיק דרמטיטיס מעלה את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים? (PLoS One)

במאמר שפורסם בכתב העת PLoS One מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי גיל מבוגר, סוכרת, היסטוריה של עישון ומגדר זכרי הינם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בקרב חולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה.

בחולים עם אטופיק דרמטיטיס סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לאלו ללא המחלה האטופית, כאשר הסיכון עולה עם עליה בדרגת חומרת אטופיק דרמטיטיס. היארעות אירועים קרדיווסקולאריים באוכלוסיית החולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה אינה ידועה היטב.

במחקר הרטרוספקטיבי הנוכחי בחנו החוקרים את שיעורי היארעות אירועים קרדיווסקולאריים בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה ממאגר Kaiser Permanente Northern California ללא גורמי סיכון מוכרים. הגדרת אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה התבססה על קודי אבחנה של רופא עור והיסטוריית ניפוקי מרשמים בין השנים 2007 עד 2018.

מדגם המחקר כלל 8,197 חולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, כאשר שיעורי ההיארעות ל-1,000 שנות-אדם (רווח בר-סמך 95%) עמדו על 2.6 (2.1-3.2) לאירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, 2.0 (1.5-2.5) לאירועים תרומבוטיים ורידיים, 1.6 (1.2-2.1) לפקקת ורידים עמוקים ו-0.7 (0.5-1.0) לתסחיף ריאתי.

שיעורי היארעות כלל האירועים היו גבוהים יותר בקרב חולים מבוגרים לעומת צעירים יותר, באלו עם סוכרת לעומת חולים ללא אבחנה של סוכרת, בקרב מעשנים לשעבר לעומת אלו שלא עישנו מעולם ובגברים לעומת נשים, למעט תסחיף ריאתי שהיה נפוץ יותר בנשים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היארעות אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה ונתונים אלו מספקים מידע חשוב לרופאים המטפלים.

 

PLoS One, Nov 17, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה