אלרגיה

טיפול מוקדם ב-Oseltamivir מלווה בתוצאות טובות יותר של זיהום בשפעת בילדים (JAMA Pediatr)

טיפול מוקדם ב- Oseltamivir בילדים מאושפזים עם שפעת הוביל לתוצאות טובות יותר, כך עולה מתוצאות מחקר גדול שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

לאור המלצות לטיפול ב- Oseltamivirלמרבית הילדים עם שפעת המגיעים לאשפוז למרות נתונים מוגבלים אודות התועלת של הטיפול התרופתי בילדים מאושפזים עם שפעת, החוקרים ביקשו לבחון את הנושא במסגרת מחקר רטרוספקטיבי.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Pediatric Health Information System לזיהוי 55,799 ביקורים של ילדים עם שפעת עם Oseltamivir מ-36 בתי חולים שונים בין השנים 2007-2020. מבין כלל המפגשים הרפואיים, 33,207 מהחולים (59.5%) קיבלו טיפול ב- Oseltamivir בשלב מוקדם במהלך האשפוז שלהם.

 במסגרת המחקר נבחנו משך האשפוז, שיעור אשפוזים חוזרים בתוך שבוע מהשחרור מבית החולים, העברה ליחידות טיפול נמרץ לאחר אשפוז ראשוני במחלקת ילדים רגילה וכן תוצא משולב של תמותה, אשר נועד לשמש כסמן לכישלון טיפול.

 ילדים שטופלו ב- Oseltamivir בשלב מוקדם שהו פרק זמן קצר יותר בבית החולים (3 ימים לעומת 4 ימים), לצד סיכוי נמוך יותר לאשפוז חוזר בתוך שבוע (3.4% לעומת 4.8%), העברה מאוחר יותר ליחידות טיפול נמרץ (2.4% לעומת 5.4%), כמו גם שיעורים נמוכים יותר של תמותה באשפוז או חיבור למכשיר ECMO (0.9% לעומת 1.3%), בהשוואה לילדים שלא קיבלו טיפול מוקדם ב- Oseltamivir.

 החוקרים הופתעו מעט מהשיפור בכלל התוצאים המשניים ומזהירים כי הנתונים מבוססים על מחקר תצפיתי ולא על מחקר קליני אקראי ויש לקחת בחשבון את המגבלות של מבנה מחקר זה.

 

JAMA Pediatr, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה