אלרגיה

מחלקה פסיכיאטרית ייעודית לחולי קורונה בישראל (מתוך אתר Medscape)

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה במחלקה פסיכיאטרית בדרום-קוריאה, אשר הובילה להדבקת כל 103 החולים המאושפזים בנגיף, למעט שניים, בבית החולים תל השומר החליטו להפוך מחלקה בת 16 מיטות אשפוז למחלקה פסיכיאטרית ייעודית לחולי קורונה. המחלקה נפתחה ב-26 במרץ ומטרתה למנוע אשפוזים פסיכיאטריים של חולים עם COVID-19, אשר מתקשים לשמור על ריחוק חברתי.

פרופ’ מרק וייזר, מנהל החטיבה הפסיכיאטרית הסביר כי החשש הוא כי במחלקה פסיכיאטרית, חולה חיובי ל-COVID-19 עשוי גם להיות פסיכוטי, מאני, לקוי קוגניטיבית או עם שיפוט לקוי ולכן יהיה קשה לשמור על ריחוק חברתי ומהר מאוד תתכן הדבקה של חולים אחרים במחלקה.

יצירת מחלקה פסיכיאטרית ייעודית לחולי קורונה בלבד דרשה תכנון, תיאום ושינויים רבים במטרה להבטיח את הבריאות של אנשי הצוות והמטופלים. ראשית, מערכת מיזוג האוויר הונדסה מחדש במטרה להפריד אותה מזו של המערכת הראשית של בית החולים. הוקמה כניסה ייעודית לשימוש של חולים פסיכיאטרים עם COVID-19. בנוסף, הותקנו מצלמות דו-כיווניות בחדרי החולים במטרה לשפר את התקשורת ולאפשר מפגשי טיפול וביקורי משפחות. כל השינויים הללו בוצעו תוך פחות משבוע.

המצלמות אפשרו גם מעקב הדוק יותר אחר חולים הנדרשים להשגחה צמודה, ניתן לעשות זאת מרחוק וללא חשיפת אנשי הצוות לנגיף. יש אדם הצופה במסכים בכל רגע, רק במטרה לראות מה קורה ומה המטופלים עושים.

ציוד מיגון אישי לצוותים הותאם לאתגרים הייחודיים הנובעים מאוכלוסיית החולים במחלקה. חשוב להקפיד על ביגוד מגן, אך לעיתים החולים עשויים להיכנס לאי-שקט או אף לנקוט באלימות ולכן יש להתגונן גם מפניהם. לאור זאת, אנשי הצוות חייבים להשתמש בשכבה נוספת של ציוד מיגון אישי כמו גן חלוק חסין לקרעים. המרכז הרפואי יישם פרוטוקול קפדני המפרט את סדר לבישת והסרת הציוד המגן.

במאמצי המאבק כנגד הזיהום הנגיפי מעורבים גם אנשי מחלות זיהומיות במטרה להדריך את אנשי הצוות אודות הנגיף והסיכון להדבקה. למרות האתגרים הרבים, הרופאים מאמינים כי מנהלי בתי חולים פסיכיאטריים בכל המדינה שמחים על האפשרות כעת להפנות חולים מאושפזים למחלקה פסיכיאטרית ייעודית במידה ואלו נמצאים חיוביים לנגיף הקורונה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה