אלרגיה

המאפיינים הקליניים של זיהום COVID-19 בנשים הרות (American Journal of Obstetrics & Gynecology Maternal-Fetal Medicine)

אישה בהריון

במאמר שאושר לפורסם ((Pre-Proof בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology Maternal-Fetal Medicine מדווחים חוקרים מארצות הברית על סדרה של נשים הרות שאובחנו כחולות ב-COVID-19 במהלך שבועיים ומתארים כי במקרים רבים הזיהום הופיע ללא תסמינים, ממצאים התומכים בהשלמת בדיקות סקר אוניברסאליות לנגיף באוכלוסיה זו.

נגיף הקורונה החדש – COVID-19, התפשט במהירות ברחבי ניו-יורק מאז הדיווח על המקרה הראשון במדינה זו בתחילת חודש מרץ השנה. ניו-יורק מהווה כיום את אחד ממוקדי ההדבקה הגדולים בארצות הברית, כאשר בתחילת חודש אפריל תועדו למעלה מ-80,000 מקרי הדבקה בנגיף. בעבר תיארו החוקרים את הניסיון המוקדם עם 7 מקרים חיוביים ל-COVID-19 בנשים הרות, כולל שתי נשים שאובחנו מבלי שהציגו כלל תסמינים של הזיהום.

כעת, החוקרים מתארים סדרה של 43 מקרים מאושרים של COVID-19 שאובחנו בנשים שפנו לשני בתי חולים בניו-יורק במהלך תקופה של שבועיים בין 13-27 במרץ, 2020. מבין אלו, 14 נשים (32.6%) התייצגו ללא כל תסמין שנקשר עם COVID-19 וזוהו לאחר הופעת תסמינים במהלך האשפוז או בעקבות יישום בדיקות אוניברסאליות לזיהוי הנגיף בכל אשפוז מיילדותי ב-22 במרץ. מבין אלו, 10 מבין 14 נשים (71.4%) פיתחו תסמינים או סימנים של זיהום COVID-19 במהלך האשפוז או זמן קצר לאחר הלידה.

מבין 29 הנשים האחרות (67.4%) שהיו להן תסמינים של COVID-19, שלוש נשים נדרשו לאשפוז לפני הלידה בשל תסמיני הזיהום הנגיפי וחולה נוספת התייצגה שישה ימים לאחר-לידה לאחר השראת לידה מוצלחת, בעקבות החמרת תסמינים נשימתיים עם צורך בטיפול בחמצן.

בבדיקה הראשונית של היילודים ביממה הראשונה לחייהם, לא תועדו מקרים מאושרים של COVID-19 ביילודים.

מהערכת מאפייני המחלה, כפי שתואר ע”י Berslin ועמיתיו, 37 נשים (86%) נשים סווגו עם מחלה קלה, 4 נשים (9.3%) סבלו ממחלה בדרגה חמורה ושתי נשים (4.7%) פיתחו מחלה קריטית; שיעורים אלו דומים לאלו שתוארו באוכלוסיות לא-הרות עם זיהומי COVID-19, כאשר כ-80% מהחולים פיתחו מחלה קלה, 15% פיתחו מחלה קשה ו-5% פיתחו מחלה קריטית.

החוקרים כותבים כי הגישה לבדיקות אוניברסליות שהם אימצו ל-COVID-19 זיהתה נשים הרות אסימפטומטיות עם COVID-19, אשר חלקן הגדול פיתח בהמשך חום או תסמינים אחרים של המחלה. הם סבורים כי לגישה הכוללת בדיקה אוניברסאלית של כלל הנשים ההרות המאושפזות במחלקת יולדות, בנוסף לאלו הפונות עם תסמינים של זיהום אפשרי, יש תועלת ברורה עם אפשרות התאמת הטיפול להגנה על המטופלות, בני המשפחה והמטפלים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את ההיקף האמיתי של הסיכון ולשפר את אופן ניהול המקרים הללו.

Breslin N. et al., Baptiste C, COVID-19 infection among asymptomatic and symptomatic pregnant women: Two weeks of confirmed presentations to an affiliated pair of New York City hospitals, American Journal of Obstetrics & Gynecology MFM (2020), doi: https://doi.org/10.1016/j.ajogmf.2020.100118.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה