אלרגיה

חשיבות בדיקות סקר לפרפור פרוזדורים באמצעות מכשיר אק”ג נייד אוטומטי (Europace)

במאמר שפורסם בכתב העת Europace מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולות תוצאות מבטיחות לבדיקות סקר פשוטות, המבוססות על מכשיר אק”ג ידני, עם ליד בודד ויכולת זיהוי אוטומטית של פרפור פרוזדורים, במהלך חיסון לשפעת. השימוש במכשיר הפשוט הוביל לזיהוי 1.1% מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים במהלך יום אחד.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את ישימות בדיקות סקר לפרפור פרזודורים עם מכשיר אק”ג ידני, הכולל ליד יחיד, במהלך עונת השפעת במרפאה ראשונית בהולנד.

החוקרים התבססו על MyDiagnostick לסקירה לפרפור פרוזדורים של מטופלים שפנו לקבלת חיסון כנגד שפעת בעשר מרפאות בהולנד. במקרה של חשד לפרפור פרוזדורים על-פי הבדיקה, הושלם ניטור אק”ג במשך דקה אחת והתרשים נבחן ע”י קרדיולוג.

החוקרים בחנו את הנתונים הרפואיים מהמרפאה הכללית לצורך איסוף מידע אודות המקרים שנבחנו. ניתוח סטטיסטי שימוש לחיזוי הקשר בין מאפייני המטופלים ואבחנה חדשה של פרפור פרוזדורים במהלך בדיקת הסקר.

בסיכומו של דבר, 3,269 נבדקים השלימו הערכה לפרפור פרוזדורים במהלך ענת השפעת בעשר מרפאות. בעקבות הבדיקה, זוהו 37 מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים (1.1%). היסטוריה של אירוע איסכמי חולף (יחס סיכויים של 6.05) וגיל (יחס סיכויים של 1.09) זוהו כגורמים מנבאים בלתי-תלויים לאבחנת פרפור פרוזדורים במהלך בדיקת הסקר. מבין 37 המקרים של פרפור פרוזדורים שזוהו בסקירה, ב-2.7% חושב מדד CHA2DS2-VASc אפסי, ב-18.9% חושב מדד של אחד וב-78.4% מדד של 2 נקודות. במרבית המקרים נדרש טיפול נוגד-קרישה פומי.

Europace. 2016;18(10):1514-1520

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה