אלרגיה

משרד הבריאות מעדכן ההנחיות למניעת הדבקה בנגיף הזיקה לאור התפשטות מחלת נגיף הזיקה בפלורידה, ארה”ב

הודעת משרד הבריאות

מחלת נגיף הזיקה ממשיכה להתפשט בעולם. המחלה מועברת בעיקר על-ידי עקיצות יתושים, ובאופן נדיר על ידי מגע מיני. המחלה לרוב לא מסוכנת בפני עצמה, ומתבטאת לרוב בחום, פריחה, כאבי פרקים, או דלקת עיניים. הדבקה של אישה הרה במהלך הריונה עלולה לגרום למומים מולדים בעובר. במקרים נדירים המחלה עלולה לגרום לתופעות נוירולוגיות באנשים שנדבקו, ללא קשר להריון. בקהילה המדעית, מוסכם כי נגיף הזיקה גורם למיקרוצפליה ( היקף ראש קטן) ולתסמונת גיאן ברה.

בימים האחרונים המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (ה-CDC) מדווח לראשונה על מקרים של נגיף הזיקה שנדבקו על ידי יתושים בשני מחוזות בדרום פלורידה.

לפיכך משרד הבריאות ממליץ לנוסעים לפלורידה לפעול על פי חוזר ראש שירותי בריאות הציבור, מספר 06/2016, בקישור:

http://www.health.gov.il/hozer/BZ06_2016.pdf

להלן עיקרי ההמלצות של ארגוני הבריאות בעולם:

לנשים הרות או שמתכננות הריון בתקופה הקרובה מומלץ לדחות נסיעה לאזורים בהם קיימת העברה פעילה של נגיף הזיקה. ראה טבלת מדינות ואזורים בקישור – http://www.health.gov.il/PublicationsFiles/ZikaTransmission.pdf

לנוסעים לאזורים אלה מומלץ להשתמש באמצעים לצמצום הסיכון לעקיצת יתושים בשעות היום והלילה בהתאם להמלצות ארגוני הבריאות בעולם:

          מריחה של חומר דוחה יתושים.

          לבוש ארוך: חולצה עם שרוולים ארוכים, מכנסיים ארוכים, כובע.

          לינה בחדרים מוגנים מפני יתושים: רשתות תקינות וסגורות בחלונות ובדלתות, חדרים המרוססים נגד יתושים או תחת כילה מרוססת בקוטל יתושים, או בחדר ממוזג.


  • לאישה המבקרת באזורים בהם קיימת העברה פעילה של נגיף הזיקה מומלץ להימנע מלהרות במהלך ביקורה וכן במשך 8 שבועות לאחר חזרתה.

  • לגברים שביקרו באזורים אלה ולא סבלו מסימפטומים של המחלה, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין, או להשתמש בקונדום בכל סוג של מגע מיני, במשך 8 שבועות מעזיבתם את האזור. המלצה זו תקפה לכל בן/בת זוג, בכל גיל, ללא קשר להריון.

  • לגברים שביקרו באזורים אלה וסבלו מסימפטום אחד לפחות של מחלת נגיף הזיקה או שאובחנו מעבדתית עם זיקה, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין או להשתמש בקונדום בכל סוג של מגע מיני במשך 6 חודשים מעת עזיבתם את האזור. המלצה זו תקפה עם כל בן/בת זוג, בכל גיל. עם בת הזוג בהריון, יש להתמיד באמצעי זהירות אלה עד סוף ההיריון.

אם תוך שבועיים מחזרה מאזור עם העברה פעילה של נגיף הזיקה מופיעים סימפטומים של המחלה, יש לפנות לרופא מטפל ולידע אותו אודות פרטי הנסיעה.

בגלל המצב הדינאמי, למתכננים נסיעה לאזורים אלה זה יש לעקוב אחר עדכוני משרד הבריאות וה-CDC האמריקאי באמצעי התקשורת ובאתרי האינטרנט:

משרד הבריאות:

http://www.health.gov.il/Subjects/disease/zika/Pages/default.aspx

ה-CDC האמריקאי

http://www.cdc.gov/zika/

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה