אלרגיה

מתן חיסון ליילודים בטוח גם בפגים עם BPD (מתוך Pediatrics)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי מתן חיסון לפגים, גם אלו עם BPD (Bronchopulmonary Dysplasia), הוא בטוח ואינו מלווה בסיכון מוגבר להחמרה נשימתית או צורך בשינוי משטרי החיסון.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כל הפגים שאושפזו ליחידות טיפול נמרץ ביילודים בתקופה שבין 1 בינואר, 2008, ועד 1 באוגוסט, 2014, שקיבלו חיסונים בזמן השהות ביחידת טיפול נמרץ. החוקרים

מדגם המחקר כלל 240 פגים, שנולדו לאחר פחות מ-32 שבועות היריון, להערכת דה-קומפנסציה נשימתית בתוך 72 שעות ממתן חיסון. 172 מבין 240 היילודים אובחנו עם BPD. דה-קומפנסציה נשימתית הוגדרה בנוכחות אירועי אפניאה, ברדיקרדיה ודה-סטורציה, כמו גם תמיכה נשימתית מוגברת או עליה באחוז חמצן נשאף של 10% ומעלה מעל הממוצע ב-24 השעות הקודמות, בתוך 72 שעות ממתן החיסון.

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בתוצא הסיום המשולב שכלל דה-קומפנסציה נשימתית בתוך 72 שעות מחיסון או את המרכיבים הפרטניים של תוצא זה בין שתי הקבוצות.

מניתוח חד-משתנים עלה כי דימום תוך-חדרי בדרגה III או IV, נוכחות תרביות דם חיוביות בתוך 72 שעות מהחיסון, משקל נמוך יותר בעת החיסון, גיל כרונולוגי צעיר יותר בעת החיסון ומתן קפאין בעת החיסון, נקשרו כולם עם סיכון מוגבר להחמרה נשימתית. מעניין לציין, כי אבחנה של BPD לא ניבאה צורך בתמיכה נשימתית מוגברת או עליה באירועי אפניאה/ברדיקרדיה/דה-סטורציה לאחר חיסון.

החוקרים כותבים כי מחקרים קודמים לא התמקדו  באופן ספציפי בפגים עם BPD בכל הנוגע להערכת החמרה נשימתית לאחר חיסון, בהשוואה לפגים ללא BPD.

על-בסיס ממצאי המחקר, החוקרים קוראים לשקול חיסון של קבוצה זו של פגים בסיכון גבוה ולא לדחות את מתן החיסון מחשש להידרדרות קלינית.

Pediatrics. Published online April 11, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה