אלרגיה

האם יש תועלת למתן סטרואידים במקרים של פגות מאוחרת? (מתוך כנס ה-Society for Maternal-Fetal Medicine)

ממחקר מטעם ה-National Institute of Health עולה כי ביילודים שנולדו לאחר 34-36 שבועות היריון תתכן תועלת לטיפול לפני הלידה בסטרואידים, בדומה לתועלת בפגים שנולדו בשבוע מוקדם יותר.

מדגם המחקר כלל 2,831 נשים ומהנתונים עלה כי טיפול ב-Betamethasone לפני הלידה הפחית את הסיכויים לסיבוכים נשימתיים במקרים של פגות מאוחרת, שהיוו 8% מכלל הלידות.

לדברי החוקרים, Betamethasone הינו הטיפול הסטנדדרטי בנשים היולדות עד שבוע 34 להיריון, אך לא היו נתונים אודות נשים היולדות לאחר 34-37 שבועות היריון. המוסכמה היא כי תינוקות אלו אינם זקוקים לתוספת הטיפול, אך מתברר כי גם יילודים אלו בסיכון לסיבוכים נשימתיים ואשפוזים ביחידות טיפול נמרץ ביילודים.

מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון אם יש תועלת למתן סטרואידים ביילודים אלו. התוצא העיקרי היה הצורך בתמיכה נשימתית בגיל של 72 שעות. תוצא סיום משולב זה כלל אחד או יותר מהבאים: שימוש ב-CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) או HFNC (High-Flow Nasal Cannula) למשך שעתיים עוקבות ומעלה; דרישה לחמצן עם FiO2 של לפחות 30% למשך ארבע שעות עוקבות ומעלה; חיבור למכשיר ECMO (Extracorporeal Membrane Oxygenation) וצורך בהנשמה מכאנית.

מבין 2,831 מהשתתפות במחקר, 60% טופלו בשתי מנות תרופת המחקר, 95% קיבלו לפחות מנה אחת לפני הלידה וילדו לפני הלידה, שש נשים לא קיבלו אף אחת מהמנות. שתי נשים בכל קבוצה אבדו במהלך המעקב, כך שהמדגם הסופי כלל 1,427 נשים בקבוצת ההתערבות ו-1,400 נשים בקבוצת הפלסבו.

מהתוצאות עולה כי תמיכה נשימתית לאחר 72 שעות הייתה פחות נפוצה בקבוצת ההתערבות (11.6% לעומת 14.4%, p=0.023). מספר החולים הנדרש לטיפול למניעת אירוע אחד עמד על 35 חולים. שיעורי תחלואה נשימתית חמורה היו נמוכים יותר בקבוצת ההתערבות (8.1% לעומת 12.1%), כאשר עבור תוצא זה מספר החולים הנדרש לטיפול עמד על 25.

החוקרים כותבים כי מהתוצאות עלה כי טיפול בסטרואידים לפני הלידה בנשים שילדו לאחר 34-36 שבועות הירון עשוי להפחית משמעותית את שיעור הסיבוכים הנשימתיים החמורים.

מתוך כנס ה-Society for Maternal-Fetal Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה