אלרגיה

עישון מעלה רמות נוגדנים המנטרלים את Natalizumab בחולי טרשת נפוצה (מתוך כנס ACTRIMS/ECTRIMS)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך מפגש ACTRIMS/ECTRIMS (Americas and European Committees for Treatment and Research in Multiple Sclerosis), עולה כי עישון מביא לעליה בסיכויים להתפתחות נוגדים מנטרלים כנגד Natalizumab (טייסברי), המובילים לכך שלתרופה השפעה קטנה, אם בכלל, בחולים עם טרשת נפוצה.

החוקרים מסבירים כי הסברה היא כי עישון תורם להתפתחות נוגדנים מנטרלים ל-Interferon β-1a, ולכן הם ביקשו לבחון את ההשפעה של עישון על הסיכון להתפתחות נוגדנים כנגד Natalizumab, טיפול ביולוגי נוסף המשמש בחולים עם טרשת נפוצה.

המחקר התבסס על 1,338 חולי טרשת נפוצה שטופלו ב- Natalizumab ונכללו בשני מחקרי מקרה-ביקורת בשבדיה, במהלכם נאספו נתונים אודות הרגלי עישון. בדיקות ELISA בוצעו לפני התחלת הטיפול ולאחר 6, 12 ו-24 חודשים. החוקרים ערכו השוואה בין הרגלי עישון שונים להערכת הסיון להתפתחות נוגדנים כנגד Natalizumab.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לאלו שלא עישנו, יחס הסיכויים להתפתחות נוגדנים כנגד Natalizumab עמד על 2.4 בחולים שעישנו במהלך בדיקות הסקירה, עם מגמה משמעותית שהדגימה סיכון מוגבר להתפתחות נוגדנים עם עליה בהיקף העישון.

הסיכון המוגבר נותר כאשר החוקרים לקחו בחשבון עישון במהלך השנתיים שקדמו לבדיקות הסקירה (יחס סיכויים של 2.7).

מתוך כנס ACTRIMS/ECTRIMS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה