אלרגיה

חיסון כנגד שפעת מומלץ לכל הנשים ההרות (Obstet Gynecol)

במהדורת ספטמבר של כתב העת Obstetrics & Gynecology מתפרסמות המלצות חדשות מטעם ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists), לפיהן מומלץ לנשים הרות לקבל חיסון כנגד שפעת. ועידת המומחים מדגישה כי על גניקולוגים-מיילדים, אנשי צוות רפואי אחרים, ארגוני בריאות ואנשי בריאות הציבור, להשקיע מאמצים בכדי לשפר את שיעורי החיסון כנגד שפעת בקרב נשים הרות.

מנתונים עדכניים עולה כי החיסון בטוח לנשים הרות ויילודים, ואלו אמורים לספק מקור להרגעה הן לרופאים והן לנשים. יתרה מזאת, מחקרים אחרים מצאו כי החיסון הארבע-ערכי החדש בטוח והולם לשימוש גם בנשים הרות.

נשים הרות מצויות בסיכון מוגבר לתחלואה חמורה עקב שפעת עונתית ופנדמית לאור השינויים במערכת החיסון במהלך ההיריון. שינויים אלו מציבים את הנשים בסיכון מוגבר לתחלואה וסיבוכים על-רקע שפעת. לאור זאת, חשוב להקפיד על מתן החיסון כנגד שפעת לנשים במהלך ההיריון.

בשלב זה, כ-50% מהנשים ההרות מחוסנות כנגד שפעת. כאשר הרופא המיילד מספק המלצה לנשים הרות לקבל את החיסון כנגד שפעת חלה עליה של פי 5-10 בסיכוי לקבלת החיסון. לפיכך, חשוב כי המטפלים ימליצו על קבלת החיסון כנגד שפעת ויקפידו כי יהיה זמין במרפאה.

מניעת שפעת חשובה גם במהלך התקופה שלפני ההפריה ובמהלך ההיריון ולאחר הלידה. החיסון המומת כנגד שפעת בטוח בנשים בכל שלבי ההיריון. עם זזאת, החיסון החי-מוחלש אינו מומלץ לנשים הרות, אך עשוי לשמש בבטחה בתקופה שלאחר הלידה. המלצות ה-ACOG עולות בקנה אחד עם המלצות ה-CDC, הקובעות כי על כל המבוגרים לקבל חיסון שנתי כנגד שפעת. ועידת המומחים מטעם ACOG קובעת כי החיסונים כנגד שפעת יעילים בנשים הרות בדומה לאוכלוסיה הכללית הבוגרת.

Obstet Gynecol. 2014;124:648-651

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה