אלרגיה

מומחים קוראים לרופאים להגביר את תמיכתם במתן חיסונים כנגד שפעת לנשים הרות (Vaccine)

מרבית הרופאים אינם עושים די בכדי להמליץ על חיסונים כנגד שפעת בנשים הרות, המועדות יותר להתפתחות סיבוכים חמורים של שפעת, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה, שפורסמו בכתב העת Vaccine. החוקרים מצאו עוד כי בנשים הרות קיים חשש בנוגע לבטיחות של חיסונים כנגד שפעת, עם תת-הערכה של הסיכון הכרוך בזיהום הנגיפי  להן ולעובר.

הנתונים בנושא ברורים ומעידים כי רופאים אינם מספקים ייעוץ מספק לנשים הרות בנוגע לחשיבות והתועלת של חיסונים כנגד שפעת. בנוסף, הם אינם נוקטים בצעדים להגדלת זמינות החיסונים כנגד שפעת לנשים אלו. בשתיקתם, הם מעבירים את המסר כי החיסון כנגד שפעת אינו חשוב.

אחד המחקרים מצאו כי בנשים הרות עליה של פי חמש בסיכון לאשפוז בשל שפעת, בהשוואה לנשים אחרות.

ארגון הבריאות העולמי קבע לאחרונה כי נשים הרות הן האוכלוסיה בעדיפות הגבוהה ביותר לקבלת חיסון כנגד שפעת עונתית. ה-CDC בארצות הברית תומך במתן החיסונים לנשים בהיריון במהלך עונת השפעת.

החוקרים בחנו 45 מחקרים מארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, הונג קונג, הודו, טורקיה ומספר מדינות אירופאיות. מרבית המחקרים מצאו כי פחות מ-60% מהנשים ההרות קיבלו חיסון כנגד שפעת, ומחקר אחד מצא שיעורים נמוכים מ-2%.

המלצה מאיש צוות רפואי זוהתה כאחד הגורמים המנבאים העקביים ביותר לקבלת חיסון לשפעת. עם המלצה לקבלת החיסון כנגד שפעת נרשמה עליה של פי 20-100 בסיכוי לקבלת החיסון. עם זאת, מספר מחקרים מצאו כי הרופאים נתנו המלצה שלילית בנוגע לחיסונים כנגד שפעת ובחלק מהמקרים, הביעו מפורשות עמדה כנגד החיסון.

הנתונים מעידים כי במידה והרופאים המטפלים ממליצים על החיסון, אזי המטופלים ממלאים אחר ההמלצה. לאור זאת, החוקרים קוראים לרופאים להביע את עמדתם בצורה ברורה יותר בכל הנוגע להמלצה למתן חיסון כנגד שפעת.

מהסקירה החדשה עולה עוד כי נשים הרות מוטרדות מבטיחות ותופעות הלוואי של החיסון. אחד המחקרים מצא כי 45% מהנשים ההרות סברו כי החיסון אינו בטוח וקרוב ל-80% האמינו כי החיסון עלול להוביל להתפתחות מומים מולדים. חלק מהנשים ההרות הוטרדו בפרט מהחשיפה לכספית, הקיימת בחלק מהחיסונים כנגד שפעת, עם פגיעה אפשרית בעובר.

החוקרים כותבים כי בקבוקי חיסון לשפעת הניתנים במספר מנות מכילים כמות קטנה של חומר משמר המכיל כספית, המונע גדילת חיידקים. בקבוקי חיסון לשפעת הניתנים כמנה יחידה אינם מכילים את החומר המשמר ולעיתים קרובות זמינות לנשים הרות. כמות החומר המשמר בחיסונים לשפעת היא קטנה מאוד, ויש הוכחות כי אין כל נזק בחשיפה זו. עם זאת, ייתכן כי נשים הרות יסכימו יותר לקבלת חיסונים ללא החומר המשמר.

Vaccine 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה