אלרגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול להגברת הסבילות של תאי מערכת החיסון כנגד טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-CMSC ו-ACTRIMS)

במהלך הכנס השישי מטעם ה-CMSC (Aooperative Meeting of the Consortium of Multiple Sclerosis Centers) ו-ACTRIMS (American Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis) מומחים מארצות הברית טענו כי אמנם יידרש עוד זמן רב בנושא, אך נראה כי עתיד הטיפול בטרשת נפוצה מבוסס על טיפולים שיגבירו את הסבילות של תאי מערכת החיסון לאנטיגנים ספציפיים.

לדברי המומחים, אימונותרפיה לשיפור סבילות התאים עשויה לשמש כחלופה בטוחה, יעילה ומשתלמת לגישות הטיפול הנוכחיות בחולים עם טרשת נפוצה, המדכאות את מערכת החיסון ובסופו של דבר מובילים להגדלת הסיכון לזיהומים.

החוקרים כבר הוכיחו כי טיפול המכוון להגדלת הסבילות של תאי מערכת החיסון הינו טיפול בטוח ויעיל במודל עכברים, כאשר חוקרים מגרמניה הוכיחו כי הטיפול יעיל בבני אדם. מתוצאות המחקר הנ”ל שכלל תשעה חולים עם טרשת נפוצה, עלה כי הטיפול הפחית את תגובתיות מערכת החיסון של החולים בהיקף של 50-75%.

עם זאת, החסרון של המחקר נובע מכך שהתבסס על איסוף כדוריות דם לבנות, עיבוד התאים כך שיציגו אנטיגנים של מייאלין על-מנת שהגוף יפתח סבילות אליהם, ולאחר מכן עירוי מחדש של הכדוריות הלבנות לחולים.

החוקרים מתכננים לערוך מחקר נוסף להערכת אימונותרפיה להגברת הסבילות של תאי מערכת החיסון. עם זאת, במקום הגישה המורכבת והיקרה הנ”ל, הם מקווים להצליח בנסיונות למתן הטיפול באמצעים אחרים .

לגישה החדשה השלכות הרבה מעבר לטיפול בטרשת נפוצה, עם חשיבות אפשרית בטיפול במחלות אחרות בתיווך מערכת החיסון, כולל סוכרת מסוג 1 ודלקת מפרקים שגרונית, כמו גם מצבים אחרים בהם הרופאים מבקשים להשפיע על מערכת החיסון, דוגמת אסתמה, אלרגיות למזון והשתלת איי לבלב בחולי סוכרת.

מתוך כנס ה-CMSC ו-ACTRIMS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה