אלרגיה

האם חיסון כנגד שחפת עשוי לסייע במניעת התקדמות לטרשת נפוצה? (Neurology)

 

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת 4 בדצמבר של כתב העת Neurology, עולה כי חיסון המשמש בחלק מהמדינות למניעת שחפת, הניתן בשלב מוקדם במהלך טרשת נפוצה, מביא להאטת התפתחות המחלה.

החוקרים מדווחים כי בחולים עם תסמונת CIS (Clinically Isolated Syndrome), מתן BCG (Bacille Calmette-Guerin) לווה במספר נמוך יותר של נגעים אופייניים לטרשת נפוצה וסבירות נמוכה יותר להתפתחות טרשת נפוצה דפיניטיבית במהלך מעקב בן חמש שנים.

במסגרת המחקר, 82 חולים עם אירוע דה-מיילינטיבי ראשון ונגעים בבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית המתאימים לטרשת נפוצה, חולקו באקראי לקבלת חיסון BCG או פלסבו, והיו במעקב חודשי עם בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית של המוח. שתי הקבוצות נכנסו לשלב שתוכנן מראש עם הזרקה לתוך השריר של Interferon Beta-1a למשך 12 חודשים. לאחר 18 חודשים והלאה, החולים קיבלו טיפולי DMT (Disease Modifying Therapies) בהתאם להחלטת הנוירולוג המטפל, במסגרת שלב הארכה בתווית-פתוחה שנמשך עד 60 חודשים.

73 חולים השלימו את המחקר: 33 חולים שקיבלו את החיסון ו-40 שקיבלו פלסבו. במהלך ששת החודשים הראשונים, מספר הנגעים המצטברים היה נמוך יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות.

לאחר חמש שנות מעקב, הסבירות המצטברת לטרשת נפוצה דפיניטיבית הייתה נמוכה יותר בקבוצת ההתערבות, כאשר שיעור גבוה יותר של חולים מחוסנים לא נדרשו לטיפול בתרופות המשנות את מהלך המחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לחיסון BCG השפעה מועילה מוקדמת וככל הנראה פעילות ארוכת-טווח בחולים עם CIS, ממצאים התומכים בתצפיות קודמות בחולי טרשת נפוצה.

Neurology.  Published online December 4, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה