אלרגיה

טיפול ב-Gilenya מצמצם את אובדן נפח המוח בחולי טרשת נפוצה (מתוך הודעת חברת נוברטיס)

חברת נוברטיס הודיעה על ממצאים חדשים, מהם עולה כי המשך טיפול ב-Gilenya (Fingolimod) הביא להפחתת אובדן נפח מוח בחולים עם צורות חוזרות של טרשת נפוצה, ומלווה בשיעור גבוה יותר של חולים שנותרו ללא התקדמות של המוגבלות. נתונים אלו הוצגו במהלך כנס מטעם ה-ECTRIMS (European Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis).

החוקרים מסבירים כי אובדן נפח המוח הופך לאחד הסמנים הטובים ביותר להערכת התקדמות מוגבלות בטווח הארוך בחולים עם טרשת נפוצה, וזכה לעניין רב בקהילה הרפואית. Gilenya הינו הטיפול הפומי היחיד לטרשת נפוצה שהביא להאטה מוקדמת ועקבית באובדן נפח המוח, ומהנתונים החדשים עולות עדויות נוספות התומכות ביעילות של הטיפול בחולי טרשת נפוצה ומחזקות א הקורלציה בין אובדן נפח המוח ובין התקדמות מוגבלות בטווח הארוך.

הפחתת התקדמות המחלה בחולים עם טרשת נפוצה הינה יעד מרכזי בטיפול, מאחר שטרשת נפוצה עשויה להשפיע משמעותית על איכות החיים של החולים, בני המשפחה והמטפלים. חולים רבים מאבדים את העצמאות לאור פגיעה בניידות, כאשר חלק מאבדים את יכולתם ללכת או סובלים מבעיות בראייה.

מתוצאות מחקר FREEDOMS ומחקר הארכה של FREEDOMS עלה כי בחולים שקיבלו טיפול רציף ב- Gilenya במינון 0.5 מ”ג נרשמה ירידה של עד שליש באובדן נפח המוח, בהשוואה לחולים שהחליפו לטיפול ב- Gilenya לאחר נטילת פלסבו במשך שנתיים. לפיכך, עיכוב של שנתיים בהתחלת טיפול ב- Gilenya לוותה באובדן נפח משמעותי יותר.

בחולים שנותרו ללא מחלה תועדו שיעורים נמוכים יותר באופן עקבי של אובדן נפח מוח, בהשוואה לחולים עם מחלה פעילה והתקדמות טרשת נפוצה. עם זאת, התועלת של Gilenya על אובדן נפח המוח תועדה ללא תלות בשאלה אם החולים סבלו ממחלה פעילה או חופשיים ממחלה.

מהערכה נפרדת של שלושה מחקרים מרכזיים (FREEDOMS, FREEDOMS II ו-TRANSFORMS) עלתה קורלציה בין התקדמות מוגבלות ובין עליה בהיקף אובדן נפח מוח, וקורלציה זו גדלה עם הזמן.

נפח נגעים בבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית ונגעים פעילים ניבאו שניהם אובדן נפח מוח במהלך המחקרים, אך בחולים שטופלו ב- Gilenya תועד אובדן נפח מוח קטן יותר, בהשוואה למטופלי פלסבו או IFN Beta 1a, ללא תלות בנפח או מספר הנגעים בתחילת המחקר.

בחולים עם טרשת נפוצה ואובדן נפח מוח גדול יותר, תועדו סיכויים גדולים יותר להתקדמות מוגבלות.

לדברי החוקרים, הנתונים מעודדים מאוד מאחר ומבוססים על מחקרים שנערכו במהלך ארבע שנים ומצאו כי הטיפול ב- Gilenya צמצם את אובדן נפח המוח והאט את קצב התקדמות המוגבלות בחולים עם טרשת נפוצה.

מתוך הודעת חברת נוברטיס

לידיעה ב-PharmaLive

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה