אלרגיה

חברת טבע מציגה תוצאות נוספות אודות טיפול ב-Glatiramer Acetate בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית (מתוך כנס ECTRIMS)

חברת התרופות טבע הודיעה על תוצאות נוספות ממחקר הארכה ארוך-טווח, בתווית-פתוחה, של Glatiramer Acetate. מחקר ההארכה נועד לבחון את המהלך ארוך הטווח של המחלה הנוירולוגית ואת הבטיחות והיעילות של Glatiramer Acetate במינון 20 מ”ג ביום, המיועד להפחתת שכיחות התקפים בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. פרטי המחקר יפורסמו בכנס מטעם ה-ECTRIMS (European Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis).

המומחים מסבירים כי למיטב ידיעתם, Glatiramer Acetate הינו הטיפול היחיד לטרשת נפוצה שנבחן באופן פרוספקטיבי במשך קרוב לעשרים שנים, במחקר ארוך-טווח.

מחקר ההארכה בתווית פתוחה הינו סקירה ארוכת טווח של חולים שלקחו חלק במחקר המקורי, בן 36 חודשים, Glatiramer Acetate Trial. המטרה של מחקר ההארכה היה להעריך את המהלך ארוך הטווח של המחלה הנוירולוגית, והבטיחות והיעילות של Glatiramer Acetate במינון 20 מ”ג ביום, בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. החולים שנותרו במחקר המשיכו בטיפול ב- Glatiramer Acetate במינון 20 מ”ג ליום, למשך תקופה ממוצעת של 19.3 שנים, עם משך מחלה ממוצע של 27.3 שנים.

בסקירה הנוכחית שכללה 74 חולים, שיעורי ההתלקחות השנתיים המצטברים במהלך תקופת המחקר עמדו על 0.2, כאשר 24.3% מהחולים נותרו ללא התקפים לאורך כל תקופת המעקב. בנוסף, 63.3% מהחולים נותרו עם מדד EDSS נמוך מ-4, בעוד ש-79.5% מהחולים נותרו עם מדד נמוך מ-6 לאורך תקופת המחקר. התקדמות לטרשת נפוצה מתקדמת משנית, שהוגדרה בנוכחות התקדמות של למעלה מ-1.0 נקודות במדד EDSS (או מעל 0.5 בחולים עם מדד בסיסי גבוה מ-6 נקודות) למשך 12 חודשים ומעלה ללא הישנות, תוארה ב-35 חולים (47%).

תופעות לוואי שהובילו להפסקת הטיפול התרופתי, עם שיעורי היארעות של למעלה מ-1% במהלך מעקב בן עשרים שנים, נבעו בעיקר מתגובות באתר הזריקה, בעוד שהיארעות תופעות לוואי חמורות הייתה נמוכה, ללא ממצאים חריגים.

מתוך כנס ECTRIMS

לידיעה ב-BioSpace

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה